Cummins zapowiedział rozwój silnika Ethos 2.8 L zasilanego paliwem E85 (85% alkoholu etylowego + 15% benzyny). Silnik tego typu może emitować do 80% mniej dwutlenku węgla niż porównywalna benzynowa jednostka napędowa stosowana w średnich ciężarówkach.
Dotychczasowe prace nad silnikiem Cummins Ethos 2.8 L były finansowane przez Cumminsa oraz Komisję Energii Kalifornii (CEC) i objęły ponad 1000 mil (1600 km) przebiegu samochodów testowych i 1500 godzin testów na hamowni. W ciągu 2,5 roku badań wykazano, że silnik zasilany etanolem przewyższył założenia projektu w zakresie redukcji emisji CO2 o 50%.
Końcowa faza badań drogowych odbyła się w Sacramento, stolicy stanu Kalifornia i była prowadzona przez Cummins Pacific, wyłącznego dystrybutora silników Cummins w Kalifornii i na Hawajach.
Silnik Cummins Ethos powstały w wyniku współpracy badawczej z CEC jasno pokazuje, że dzięki połączeniu innowacyjnego podejścia do projektu silnika i spalania alternatywnych paliw niskoemisyjnych, możemy określić ścieżkę znacznej redukcji emisji gazów cieplarnianych
Wayne Eckerle, wiceprezes ds. badań i technologii, Cummins
Cummins Ethos 2.8 L został zaprojektowany specjalnie do wykorzystania paliwa E85. Aby w pełni je wykorzystać silnik pracuje przy ciśnieniach w cylindrach podobnych do występujących w silnikach Diesla, a zapłon jest inicjowany przez iskrę na świecach zapłonowych. Silnik osiąga moc do 250 KM i maksymalny moment obrotowy do 610 Nm.
Silnik Cummins Ethos 2.8 L jest zintegrowany z systemem start-stop, który dodatkowo zmniejsza zużycie paliwa i emisję szkodliwych składników spalin. Jednostka napędowa jest wyposażona w szereg czujników odpowiedzialnych za wszelkie kontrole systemowe oraz solidny rozrusznik i alternator, które są zaprojektowane tak, aby działały niezawodnie w całym okresie użytkowania, uwzględniając dodatkowe obciążenie wynikające z zastosowania systemu start-stop.
Cummins podjął także współpracę z Allison Transmission, by zintegrować skrzynię biegów serii 2000 z działaniem systemu stop-start. Dodatkowym partnerem w projekcie związanym z silnikiem Ethos była firma Valvoline, której oleje silnikowe NextGen mają specjalnie opracowaną formulację pod kątem wykorzystania w silnikach o niższej emisji CO2.
Silnik zabudowano w samochodzie kurierskim MT45 wykonanym w firmie Freightliner Chassis.
Wysoka sprawność cieplna silnika Ethos oraz dobry stosunek mocy do masy, przy zasilaniu tradycyjnym etanolem produkowanym z kukurydzy zapewniają o 50-58% niższą emisją CO2 w porównaniu z bazowym silnikiem zasilanym benzyną. Zastosowanie etanolu pozyskiwanego z lignocelulozy (odpadów pozostałych po przeróbce drewna) pozwoli na zmniejszenie emisji CO2 o 75-80%, w zależności od cyklu jazdy. Wytwarzanie alkoholu celulozowego nie wymaga intensywnego użytkowania gruntów (upraw, nawożenia i zbiorów kukurydzy).
Chociaż etanol celulozowy nie jest produkowany wielkoseryjnie to wyznacza obiecujący trend w produkcji paliw przyszłości. Pokazuje, że znaczące zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych jest możliwe do osiągnięcia z wykorzystaniem dostępnego obecnie na rynku paliwa E85, a alkohol pozyskiwany z celulozy pozwoli w przyszłości osiągnąć jeszcze większe korzyści dla środowiska.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl