Ponieważ paliwa alternatywne bardzo w ostatnim czasie zyskały na popularności w Stanach Zjednoczonych, Agencja Ochrony Środowiska (EPA) unowocześniła przepisy względem konwersji samochodów na zasilanie np. LPG czy CNG. Do tej pory adaptacja modeli nie najnowszych była pewnym problemem, jednak teraz ma się to zmienić.
Zmiany wprowadzone przez Environmental Protection Agency są następstwem zarządzenia prezydenta Obamy z 18 stycznia 2011, które nakazuje modyfikować regulacje w taki sposób, by zachęcić końcowych użytkowników (kierowców) do wybierania napędów alternatywnych oraz ułatwić im podejmowanie decyzji. W ten sposób procedury dotyczące produkcji i wprowadzenia na rynek systemów przeznaczonych do adaptacji aut używanych mają zostać uproszczone tak, by brać pod uwagę wiek konkretnego egzemplarza i nie traktować wszystkich pojazdów jednakowo.
Do tej pory do każdego układu mającego przyczynić się do „zmiany diety” samochodu przykładano tę samą miarę, co oznaczało niepotrzebne obostrzenia. Rzecz w tym, że nieodpowiednie dopasowanie np. instalacji gazowej do danego typu czy wręcz egzemplarza silnika może doprowadzić do pogorszenia parametrów emisyjnych, a to z kolei stanowi naruszenie pewnych paragrafów ustawy Clean Air Act o czystości powietrza. Teraz zanosi się na uelastycznienie skostniałych przepisów i dopuszczenie do sprzedaży większej liczby systemów do konwersji, jednak pod warunkiem, że producent uzyska świadectwo zgodności produktu z wymaganiami w zakresie ochrony środowiska. Dotąd, ingerencja w fabryczny układ paliwowy była w zasadzie niemożliwa, ponieważ zabraniało jej prawo, zaś teraz, dzięki możliwości pokazania zasadności i korzyści płynących z takiej ingerencji, da się uzyskać stosowne pozwolenie.
To się nazywa kompleksowe podejście! Jak wiadomo od dawna i to nie tylko w Polsce, zmiany paliwa w aucie dokonuje się głównie ze względów finansowych. Skoro jednak paliwa alternatywne dysponują również potencjałem do zmniejszania negatywnego wpływu motoryzacji na środowisko naturalne, czemu z niego nie korzystać? Nawet jeżeli egzekwowanie obniżenie emisji szkodliwych składników spalin poprzez zastosowanie np. paliw gazowych trzeba zadekretować, to wydaje się, że warto. Kierowcy będą mogli nadal cieszyć się niższymi kosztami eksploatacji, a przy okazji uzyskuje się pewność, że konwertowane auto nie „obleje” najbliższego obowiązkowego sprawdzianu zawartości spalin. Gratulujemy kreatywnej i pożytecznej inicjatywy!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl