Skupmy się teraz konkretnie na BRC. W jakich kierunkach podąża firma pod względem rozwoju technologicznego? Czy stawiacie na pośredni wtrysk LPG w fazie gazowej do silników z wtryskiem bezpośrednim czy na bezpośredni wtrysk ciekły? A może na jedno i drugie, jak robią niektórzy producenci? I co z gazodieslami?
Inwestujemy dużo w obie strategie konwersji silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa – oferujemy systemy SDI, czyli pośredni wtrysk w fazie gazowej (LPG lub CNG) oraz LDI, czyli bezpośredni wtrysk w fazie ciekłej (tylko LPG). To drugie rozwiązanie, choć nowsze, już się sprawdza – zostało wybrane przez firmę Kia do fabrycznych montaży w modelu Sportage z silnikiem 1,6 GDI. Naszym zdaniem systemy pokroju LDI lepiej nadają się do zastosowań OEM-owych niż do montaży indywidualnych na rynku wtórnym, chociaż poszerzamy ofertę LDI w taki sposób, żeby pokryć tym produktem również rynek wtórny. Co się tyczy gazodiesla, z różnych powodów nie mamy wielkich oczekiwań wobec tego rynku. Mam tu na myśli zarówno ograniczenia techniczne (zwłaszcza w kwestii mieszania oleju napędowego z LPG), jak i kwestie prawne. Uważamy, że opłacalność gazodiesli (zwłaszcza tych wykorzystujących LPG) jest niedostateczna, a więc nie inwestujemy w nie. Mieszanie oleju napędowego z CNG przynosi lepsze rezultaty, ale i tak kwestie emisji spalin i kontroli pracy silnika sprawiają, że na dłuższą metę to się po prostu nie opłaca. Moim zdaniem to ślepy zaułek.
Wspomniał Pan o rynku OEM. Czy uważa Pan, że w przyszłości na rynku będzie więcej samochodów z fabrycznymi instalacjami gazowymi?
Zauważam, że podejścia są różne, w zależności od producenta. Jedni, jak Grupa VW, skupiają się na CNG i odkładają LPG na bok (przynajmniej w kwestii montaży fabrycznych, niekoniecznie dedykowanych), inni – jak Fiat – nadal oferują modele napędzane autogazem, ale tylko z silnikami z wtryskiem pośrednim. Na podstawie informacji pochodzących od naszych partnerów OEM-owych mogę powiedzieć, że wspólnym kierunkiem na przyszłość jest konwertowanie aut z silnikami z wtryskiem bezpośrednim na napęd gazowy – zarówno z wykorzystaniem LPG, jak i CNG. Do LPG lepiej sprawdzą się systemy LDI, do CNG – SDI. Nie ma jednak żadnego spójnego trendu – każdy producent podejmuje własne decyzje i wybiera rozwiązania najlepiej dopasowane do swoich potrzeb.
A jakie marki są w tej chwili partnerami OEM firmy BRC na świecie?
Na całym świecie jest ich wiele. Na przykład, w Europie z użyciem naszych systemów przeprowadzane są – w wyspecjalizowanych centrach konwersji – pierwsze montaże w samochodach marek Nissan, Kia, Hyundai, Mitsubishi, SsangYong, Suzuki i Subaru, a na niektórych rynkach również Peugeot i Citroën. Na innych kontynentach współpracujemy m. in. z GM, Fordem i Maruti Suzuki. Mamy również partnerów w Chinach, np. Shanghai Volkswagen, czy Ameryce Południowej, a konkretnie w Wenezueli, gdzie współpracujemy z Fordem. W USA natomiast jesteśmy wyłącznym dostawcą zestawów montażowych i technologii CNG dla General Motors.
I już na koniec, czy może Pan ujawnić, jakie nowe produkty marki BRC trafią na rynek w najbliższej przyszłości?
Oprócz systemów SDI i LDI, o których już wspominałem, chciałbym wspomnieć o zupełnie nowej rodzinie produktów o nazwie BRC Alba. Są to wysokiej jakości, niezawodne produkty w konkurencyjnych cenach, nastawione na liczących pieniądze klientów i przeznaczone do konwertowania prostych, niewymagających samochodów z silnikami MPI. Alba powstała po to, byśmy mogli rywalizować z agresywną polityką cenową na niektórych rynkach, np. w Polsce, oraz byśmy mogli zapewnić sobie kawałek rynkowego tortu w sektorze przystępnych cenowo produktów. Alba ma w sobie typową dla BRC zaawansowaną technologię i wysoką jakość, ale w wyraźnie bardziej atrakcyjnej cenie i wierzymy, że taka kombinacja przekona klientów do wybrania właśnie naszego produktu. Wejdzie on na rynek w przeciągu kilku najbliższych tygodni i oczekujemy, że od razu spotka się z życzliwym przyjęciem.
Życzę wobec tego powodzenia we wdrażaniu nowego produktu i dziękuję za Pański czas.
Dziękuję za rozmowę, cała przyjemność po mojej stronie!
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl