Wśród najbardziej popularnych jednostek napędowych dominują produkty koncernu Volkswagen (w pierwszej dziesiątce znajdują się 3 silniki VW), firmy Fiat (2 silniki) i Toyota (2 silniki). Po jednej jednostce napędowej w pierwszej dziesiątce ulokowali: Opel, Nissan i Renault/Dacia.
Najpopularniejszym wśród krajowych użytkowników jest nieśmiertelny silnik Volkswagena o pojemności 1,6 l i mocy 102 KM stosowany przede wszystkim w Skodach Octaviach. Znalazł on w tym roku 6025 nabywców. Na drugim miejscu znalazła się także jednostka napędowa VW, tym razem to jednak bardzo współczesny motor z bezpośrednim wtryskiem benzyny 1,4 TSI, który od 2006 r. jest bezkonkurencyjny w swej kategorii pojemnościowej (od 1,0 do 1,4 l) w konkursie International Engine of the Year. Na ten silnik zdecydowało się 5707 kierowców. Na trzecim miejscu znalazł się kolejny stary znajomy czyli fiatowski silnik 1,2 (69 KM), na który zdecydowały się 5654 osoby. Czwarte miejsce zajmuje kolejny w zestawieniu silnik VW o pojemności 1,4 l i mocy 85 KM. Kolejne miejsca zajmują:
Popularność silników benzynowych tłumaczy ich znacznie prostsza budowa w porównaniu z silnikami Diesla (w przypadku silników TSI jest to dyskusyjne) skutkująca mniejszą awaryjnością, niższymi kosztami obsługi technicznej i ewentualnych napraw. Ponadto silniki benzynowe można bezproblemowo zaadaptować do zasilania LPG, które stanowi obecnie najtańszy sposób poruszania się samochodem wyposażonym w spalinową jednostkę napędową. W pierwszej trójce znajdują się 2 silniki znakomicie nadające się do zasilania gazowego. Z tego właśnie słyną silniki 1,6 VW i 1,2 Fiata. Mają one także bardzo prostą budowę, co wpływa na trwałość i niezawodność.
Tendencja rynkowa, zgodnie z którą silniki benzynowe umacniają swoją pozycję jest zbieżna z pojawiającymi się wśród części analityków rynku motoryzacyjnego i przedstawicieli producentów opiniami o tym, że udział silników Diesla w rynku europejskim będzie się systematycznie zmniejszał. Jako przyczynę wymierania tego rozwiązania podaje się normę Euro 6, która skomplikuje diesle na tyle, że dalsze inwestowanie w ten rodzaj napędu przestanie być opłacalne. Silniki o zapłonie samoczynnym musiałyby być bardzo drogie, czego nie zaakceptuje rynek.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl