Targi podzielono tematycznie. W poszczególnych halach prezentowano rozwiązania związane stosowane w wielu dziedzinach. Stąd nazwy poszczególnych ekspozycji: Miasteczko Ekologiczne, Salon Czystej Energii czy Salon Recyklingu.
Nas najbardziej zainteresowały rozwiązania stosowane w motoryzacji czy szerzej mówiąc w trakcji oraz wykorzystanie gazów powszechnie uważanych za odpadowe do produkcji energii.
Miasteczko Ekologiczne
Najwięcej rozwiązań związanych z motoryzacją prezentowano w Miasteczku Ekologicznym, w którym zgromadzono pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym, LPG oraz za pomocą energii elektrycznej. Było wśród kilka samochodów, które stosunkowo rzadko pojawiają się na targach w Polsce. Można tutaj wymienić podwozie Iveco Stralis, które zabudowano śmieciarką firmy Ekocel, czy Fiata Ducato Natural Power.
Obok nich pokazywano Volkswagena Caddy Bifuel, czyli zasilaną LPG wersję tego popularnego modelu, który powstaje w zakładzie VW w Poznaniu. Konwersja do zasilania gazem płynnym jest dokonywana w Zakładzie Zabudów Specjalnych w Swarzędzu.
W Miasteczku Ekologicznym zaprezentowano także Sprintera NGT oraz Iveco Daily i Eurocargo, oczywiście w wersjach Natural Power.
Część ekspozycji Miasteczka Ekologicznego była związana z elektryczną motoryzacją. Prezentowano Renault Twizy (niestety ostatniego dnia targów już go nie było) i skuter firmy Vectrix. Pojazdy ustawiono pod wiatą garażową ze stacją ładującą zasilaną energią słoneczną firmy Solartechnik Polska. Na dachu wiaty zastosowano panele fotowoltaiczne o mocy około 3,6 kW.
Ciekawym pojazdem eksponowanym w Miasteczku było Volvo z zabudową typu śmieciarka. Zabudowa miała napęd elektryczny realizowany z wykorzystaniem urządzenia E-PTO firmy Banke. Jest ono wyposażone w napędzany elektrycznie, pracujący niezależnie od pracy silnika pojazdu, moduł hydrauliczny. Zamontowane pomiędzy kabiną a zabudową akumulatory są ładowane z sieci elektrycznej po zakończeniu pracy śmieciarki w bazie. Ładowanie trwa 4-6 godzin, a zapas energii zgromadzony w module akumulatorowym wystarcza na cały dzień pracy śmieciarki. Napięcie akumulatorów wynosi 560-700 V. Użytkowanie pojazdu pozwala zaoszczędzić 1-2 litry oleju napędowego na każdą tonę zagęszczonych odpadów, co skutkuje mniejszą emisją szkodliwych składników spalin. Zabudowa pracuje bardzo cicho (bez udziału silnika spalinowego), dzięki czemu może być z powodzeniem używana w nocy.
Kogeneracja
Jak zwykle dużą część ekspozycji zajmowały agregaty kogeneracyjne, czyli zasilane gazem silniki stacjonarne, napędzające generator prądu, wytwarzający napięcie elektryczne. Odzyskiwane z układu chłodzenia silnika ciepło jest wykorzystywane do celów grzewczych czy w różnego rodzaju procesach technologicznych. Tego typu urządzenia są stosowane w oczyszczalniach ścieków, wysypiskach odpadów, gdzie pozyskiwane, bogate w metan, gazy gnilne można wykorzystać do zasilania silników.
MAN
Biorąc pod uwagę ekspozycję firm oferujących rozwiązania dla kogeneracji dominującą rolę na rynku stosowanych w tej dziedzinie jednostek napędowych odgrywa MAN. Silniki niemieckiego producenta były prezentowane na wielu stoiskach.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl