Tym kimś jest Guy Lachlan, właściciel internetowego sklepu żelaznego Jones and Cocks. Jego firma używa autogazu jako paliwa do samochodów od przeszło pięciu lat i w tym czasie zanotowała oszczędności przekraczające 15 tys. funtów! Pan Lachlan postanowił więc podzielić się swoim pozytywnym doświadczeniem i zachęcić inne firmy do podążenia w jego ślady.
Flota pojazdów firmy Jones and Cocks została poddana konwersji w 2009 r., kiedy Guy Lachlan kupił przedsiębiorstwo od poprzedniego właściciela. Dostawcze pojazdy przejeżdżają rocznie po ok. 70 tys. mil (ponad 110 tys. km), poruszając się głównie po drogach podmiejskich. Jednym z ich zadań jest zresztą dostarczanie butli LPG do gospodarstw domowych (do celów grzewczych lub użytku w grillach), a więc – mimo że gazem z butli pojazdów napędzać się nie da – zmiana z benzyny na LPG wydawała się logicznym posunięciem.
Jak dla nas autogaz jest nie tylko tańszym rozwiązaniem – chociaż oszczędności są wielką korzyścią – ale też zapewnia cichszą pracę i mniej zanieczyszczeń niż diesel. W tej chwili mamy zróżnicowaną flotę, na którą składają się trzy skrzyniowe Fordy Transity, pick-up marki Dodge i prywatny Range Rover – wszystkie przerobione na napęd LPG. Konwersje zwróciły się w czasie poniżej roku, a więc z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że to się opłaca.
Nie rozumiem, dlaczego więcej firm nie używa pojazdów napędzanych autogazem. Pomimo podobnego stanu rozwoju gospodarczego, Wielka Brytania zostaje daleko w tyle za kontynentalną Europą w kwestii wykorzystania LPG jako paliwa silnikowego i nie widzę tu racjonalnego wytłumaczenia. Prawdopodobnie jedną z przyczyn jest brak wsparcia ze strony producentów samochodów. To absurd, że samochody z instalacjami gazowymi są u nas produkowane na eksport, ale nie oferowane lokalnie.
Guy Lachlan, właściciel firmy Jones and Cocks
Coś jest na rzeczy – choć rząd brytyjski zagwarantował utrzymanie relacji cenowej na linii autogaz-benzyna na stałym poziomie przez 10 lat, gwałtownego wzrostu popularności LPG jakoś nie widać. Przy 1400 stacji tankowania i 150 tys. samochodów na gaz widać, że jest już pewna grupa świadomych kierowców (wielu innych deklaruje zaś wolę konwertowania swoich aut lub zakupu nowych z fabrycznymi lub dedykowanymi instalacjami LPG), ale skoro jedynym modelem na gaz dostępnym wprost z salonu jest Proton, nie można spodziewać się rewolucji. Mamy nadzieję, że przykład pana Lachlana zachęci chociaż kilku kierowców indywidualnych lub właścicieli firm do rozważenia zamiany paliw konwencjonalnych na tańsze i bardziej przyjazne dla środowiska LPG.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl