Konwersja na LPG auta wyposażonego w pośredni wtrysk benzyny, zazwyczaj nie jest wyzwaniem dla zdecydowanej większości instalatorów w Polsce, ponieważ są to najczęściej przerabiane napędy, a ich budowa jest dość prosta. Wszyscy znamy również silniki z wtryskiem bezpośrednim i wiemy, że tutaj sytuacja jest nieco inna. Jednak tendencje rynku autogazowego w Polsce i Europie wskazują na to, że w niedługim czasie samochody z tego rodzaju wtryskiem będą coraz częściej konwertowane na autogaz. Z tego właśnie powodu warto, aby instalatorzy już teraz zainteresowali się tego typu instalacjami, tym bardziej, że producenci aut już powoli odchodzą od silników bazujących na wtrysku pośrednim.
Pierwszym autem, które wykorzystywało wtrysk bezpośredni był model 300SL ze stajni Mercedesa. Następny był koncern Mitsubishi, który pracował nad tego typu silnikiem już od lat 70, co dopiero w 1996 roku poskutkowało rozpoczęciem seryjnej produkcji silników GDI (Gasoline Direct Injection). Początkowo montowane one były do pojazdów tej marki w modelu Galant.
Rok później, kolejny japoński koncern - Toyota, stworzył silnik o nazwie D4, z bezpośrednim, wysokociśnieniowym wtryskiem. W późniejszych latach Europa zaczęła gonić marki kraju kwitnącej wiśni. Renault stworzył silnik IDE (Injection Directe Essence), Volkswagen zaproponował silnik FSI (Fuel Stratified Injection), z kolei koncern PSA zademonstrował silnik HPI (Haute Pression Injection).
Każdy wprawiony mechanik wie, że w przypadku silników z wtryskiem bezpośrednim, cała rzecz polega na wstrzykiwaniu paliwa pod dość dużym ciśnieniem bezpośrednio do komory spalania każdego z cylindrów. W tradycyjnych silnikach z wtryskiem pośrednim mieszanka podawana jest do kolektora ssącego a dopiero później do cylindrów.
Dostosowanie silników z wtryskiem bezpośrednim do pracy na LPG wygląda nieco inaczej niż przy wtryskach pośrednich. O ile montaż systemu autogazowego wygląda identycznie, to już konfiguracja jednostki sterującej wymaga nieco innego podejścia. Przy wtrysku pośrednim wtrysk paliwa można skonfigurować w czasie rzeczywistym, a w systemach z wtryskiem bezpośrednim wymaga to oszacowania, ponieważ komputer silnika dyktuje prędkość oraz ilość wtrysku benzyny w zależności od aktualnej potrzeby.
DIGITRONIC AUTOGAS jest specjalistą w dostarczaniu dopasowanych na miarę systemów instalacji gazowych z najlepszych komponentów. To firma opierająca się na relacjach partnerskich poprzez wzajemne wsparcie oraz wspólnym realizowaniu postawionych celów. To dzięki takiemu podejściu DIGITRONIC AUTOGAS co roku dostarcza ponad 200 000 zestawów instalacji autogazowych w ponad 40 krajach całego świata.
Więcej informacji o firmie dostępnych jest pod adresem strony internetowej:
www.digitronicgas.pl.
Na szczęście można oprzeć się o wcześniej przygotowane pliki konfiguracyjne, dzięki którym kalibracja przebiegnie wyjątkowo szybko i sprawnie. Są one tworzone do konkretnych modeli aut z danym kodem silnika i warto, aby, tak jak w przypadku systemów DIGITRONIC AUTOGAS, lista ta była wyjątkowo długa i stale rozwijana. Można się z nią zapoznać na stronie wsparcia technicznego: DIGITRONIC AUTOGAS – Wsparcie Techniczne. Dzięki temu instalatorzy mają możliwość szybkiej i łatwej kalibracji większej ilości aut, co z kolei przekłada się na większa ilość potencjalnych klientów. Warto też podążać za wskazówkami osób, które tworzyły plik konfiguracyjny, gdyż np.: umieszczenie wtryskiwacza w nieodpowiednim miejscu sprawi, że auto nie będzie jeździło prawidłowo.
Aby jednak prawidłowo wykorzystać plik, należy zacząć od dobrania odpowiedniego dla danego auta sterownika. W przypadku aut wyposażonych w silniki z bezpośrednim wtryskiem wyjątkowo dobrze spisują się jednostki DIGITRONIC AUTOGAS.
Są to:
Wszelkie prognozy pokazują, że auta bazujące na bezpośrednim wtrysku w niedługim czasie zaczną dominować na rynku Europejskim. Wskazuje na to kierunek, który obrały koncerny motoryzacyjne w obszarze silników, w jakie wyposażają swoje auta.
W związku z tym, że rynek autogazowy, szczególnie w Polsce, jest już bardzo zaawansowany, można przewidzieć, że coraz więcej kierowców zacznie się zgłaszać do instalatorów by dokonać konwersji aut, które wyposażone są właśnie w silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Zobacz stronę producenta:
Digitronic Polskawczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl