Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że auto hybrydowe jest bardzo oszczędne tylko w warunkach jazdy miejskiej. W czasie jazdy poza miastem hybryda praktycznie wcale nie korzysta z silnika elektrycznego. Jazda odbywa się wyłącznie na benzynie, co powoduje, że użytkowanie hybrydy w warunkach pozamiejskich jest droższe niż w mieście. Auto poza miastem zużywa więcej paliwa niż w mieście, czyli odwrotnie niż w tradycyjnym samochodzie wyposażonym wyłącznie w silnik spalinowy. Trzeba mieć tego świadomość.
Samochód hybrydowy sam w sobie jest bardziej skomplikowany niż zwykłe auto z silnikiem spalinowym. Z tego powodu jest także droższy w zakupie niż samochód benzynowy. W przypadku Toyoty Corolli za wersję hybrydową trzeba zapłacić nawet do 14 tys. zł więcej. To spora kwota.
Auto odwdzięcza się jednak niższym zużyciem paliwa w mieście, bo do takiej eksploatacji (stop&go) hybrydowy układ napędowy został stworzony. Przy obecnej cenie benzyny, która wynosi 4,89 zł za litr i zakładając zużycie paliwa podawane przez japońskiego producenta oszczędności generowane przez przez hybrydowy układ napędowy kształtują się w granicach od około 7 do około 10 zł na 100 km w porównaniu z wersją benzynową. Oznacza to, że 14 tys. zł więcej wydane na samochód hybrydowy, przy rocznym przebiegu rzędu 20 tys. km, zwróci się za 7 lat. Po tym okresie auto zaczyna generować oszczędności odczuwalne dla właściciela.
Czy to jednak kres możliwości oszczędzenia w samochodzie z hybrydowym układem napędowym? Chyba nie, szczególnie w Polsce. Jako jedna z światowych potęg w zakresie LPG mamy do dyspozycji przebogaty rynek samochodowych instalacji gazowych, na którym bez trudu znajdziemy odpowiedni zestaw montażowy do auta hybrydowego.
Ktoś powie, że to kolejna inwestycja w auto, które i tak już jest drogie. To prawda, ale...
Instalacja LPG do samochodu hybrydowego kosztuje praktycznie tyle samo co do zwykłego auta wyposażonego wyłącznie w silnik spalinowy. Przyjmijmy, że jest to kwota około 3 tys. zł. Dodając do tego 14 tys. jakie musimy dopłacić za hybrydowy układ napędowy w Corolli okazuje się, że na wstępie do samochodu dokładamy 17 tys. zł. Dużo, prawda?
Jednak po montażu instalacji LPG koszty użytkowania samochodu zmniejszają się o ponad połowę. Przy obecnej cenie LPG samochód jest w stanie pokonać 100 km za 13,50 zł. Oznacza to, że oszczędność w stosunku do wersji benzynowej wynosi nawet do 21 zł na każde 100 km. Przy rocznym przebiegu 20 tys. km można zaoszczędzić 4200 zł. Oznacza to, że poniesione koszty w hybrydowy układ napędowy i instalację gazową w wysokości 17 tys. zł zwrócą się po 4 latach.
Jak widać z powyższych obliczeń, zastosowanie instalacji LPG, która podnosi koszt auta hybrydowego o kolejną kwotę w stosunku do samochodu benzynowego (14 tys. zł więcej za hybrydę + 3 tys. zł za LPG), okres zwrotu inwestycji w samochód hybrydowy staje się blisko 2-krotnie krótszy (dzięki zastosowaniu instalacji gazowej). LPG jest zatem rozwiązaniem, które powoduje, że hybryda zaczyna się naprawdę opłacać, koszty eksploatacji związane z paliwem maleją 2-krotnie i auto staje jeszcze tańsze w użytkowaniu w mieście, a także jest bardzo przyjazne dla kieszeni w czasie jazdy pozamiejskiej, pomimo większego zużycia paliwa niż w mieście.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl