Odpowiedzią na to pytanie jest wcześniejsze przygotowanie samochodu z instalacją LPG do panujących w tym okresie warunków użytkowania. W przypadku osób z pewnym przygotowaniem technicznym z pewnością niektóre z czynności można wykonać we własnym zakresie. Jeśli jednak nie czujemy się na siłach lepiej zlecić wykonanie czynności sprawdzających warsztatowi. Nie powinny one znacząco podnieść kosztów wykonania przeglądu instalacji gazowej.
Winne są oczywiście warunki atmosferyczne, czyli pojawiające się już jesienią ochłodzenie oraz podwyższona wilgotność powietrza. Są to czynniki sprzyjające nasilaniu się niedomagań, które przy wyższych temperaturach nie występują lub objawiają się w znacznie mniejszym stopniu. Dotyczy to w szczególności funkcjonowania instalacji elektrycznej (układ rozruchu i zapłonowy) i układu paliwowego (benzynowy i gazowy).
Proporcjonalnie do obniżania się temperatury maleje pojemność elektryczna akumulatora. Spadek napięcia występujący w czasie w niskich temperaturach otoczenia może być na tyle duży, że prędkość obrotowa rozrusznika będzie zbyt niska aby silnik (szczególnie zimny) został uruchomiony.
Występujące jesienią i zimą warunki atmosferyczne przyspieszają także procesy utleniania i korozji nie zawsze dobrze zabezpieczonych styków elektrycznych. Może to powodować nieprawidłowe działanie wielu elementów, w tym także instalacji gazowej. Należy zatem sprawdzić stan izolacji przewodów i ich połączeń (kostek), aby ustrzec się niespodzianek.
Powszechnie wiadomo, że silnik zasilany LPG jest swego rodzaju "probierzem" sprawności działania układu zapłonowego. W silniku zasilanym LPG wiele niesprawności układu zapłonowego (usterki izolacji, mikropęknięcia, rysy, niesprawne świece zapłonowe) dają objawy jego nieprawidłowego działania znacznie szybciej niż przy zasilaniu benzyną. Jest to związane z większymi napięciami generowanymi w układzie zapłonowym w czasie pracy na gazie, co z kolei wynika z większej rezystancji mieszanki gazowo-powietrznej w porównaniu z benzynową.
Używane w okresie jesienno-zimowym urządzenia (ogrzewanie tylnej szyby, wycieraczki, klimatyzacja) powodują dodatkowe obciążenie instalacji i spadki napięcia.
Ponadto występująca w okresie jesienno-zimowym podwyższona wilgotność powietrza sprzyja występowaniu przebić w układzie zapłonowym nawet przy niewielkich, często wręcz niewidocznych uszkodzeniach izolacji, pomimo tego, że w okresie letnim układ zapłonowy działał poprawnie. Są one przyczyną wypadania zapłonów, co w nowoczesnych jednostkach napędowych wyposażonych w systemy EOBD jest niedopuszczalne i powoduje zapisanie błędu w sterowniku układu benzynowego.
Zobacz stronę producenta:
Lovatowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl