Mniejszy brat Transita to pierwszy seryjny w pełni elektryczny model z błękitnym owalem na masce. Dopiero w 2011 r. dołączy do niego Focus „na baterie”, a jeszcze rok później pojawią się dwie hybrydy: typu plug-in oraz tradycyjna (o ile można tak powiedzieć). Samochód ma na pokładzie akumulatory litowo jonowe, które nie uszczuplają jego walorów użytkowych, choć na pewno nie pozwalają pokonywać takich dystansów jak zatankowany do pełna zbiornik tradycyjnego paliwa. Tylko że to nie musi być wcale wada.
Producent podaje, że Connect EV - po naładowaniu z gniazdka 120- lub 240-woltowego - może przejechać przed kolejnym „tankowaniem” ok. 130 km, czyli - przynajmniej teoretycznie - potrafi przez nieco ponad godzinę poruszać się z wynoszącą 120 km/h prędkością maksymalną. Wiele zależy od wielkości miasta i typu wykonywanej pracy, ale do dostarczania pączków w sieci cukierni powinno wystarczyć. Po powrocie do bazy, auto można podpiąć do „wodopoju”, a nazajutrz rano znów ruszyć w trasę. I tak co dzień, a w najlepszym wypadku co 2-3 dni. Ale za to tanio i bez śladu jakiejkolwiek emisji. Może poza śladowymi ilościami naturalnego metanu w okolicy fotela kierowcy...
Ile listów lub kwiatów zmieści się w przedziale bagażowym „małego” Transita? Całkiem sporo. Przestrzeń za kabiną ma pojemność 3,8 m3 przy wysokości od podłogi po sufit wynoszącej 150 cm. Dla ułatwienia pracy, zamiast standardowych drzwi dwuskrzydłowych o kącie otwarcia 180°, można zamówić wersję zachodzącą na burty (pod kątem 255°). Manewrowanie w warunkach „betonowej dżungli” powinna ułatwić relatywnie niewielka średnica zawracania, wynosząca 11,7 m. Ściślej rzecz biorąc, tyle miejsca potrzeba między krawężnikami, natomiast od ściany do ściany nieco więcej.
Samochód wejdzie do seryjnej („masowej” to raczej zbyt duże słowo) produkcji jeszcze w 2010 r. O sukcesie - bądź jego braku - zadecyduje z pewnością cena, która niestety może być dość wysoka w porównaniu z modelami napędzanymi konwencjonalnie. Tak czy inaczej, od elektrycznej motoryzacji raczej nie ma już odwrotu, a więc pozostaje tylko czekać, aż czysta i cicha technologia akumulatorowa potanieje do poziomu znanego dziś z aut spalinowych. Póki jednak to nie nastąpi, polecamy gaz!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl