Silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM wyposażono w bezpośredni wtrysk benzyny. W związku z tym wymaga on instalacji LPG specjalnie dostosowanej do zasilania takiej jednostki napędowej. Jej sterownik steruje wtryskiwaczami LPG i jednocześnie uruchamia wtryskiwacze benzynowe, które muszą dawkować niewielką ilość benzyny aby chronić je przed uszkodzeniem.
Taką właśnie, dedykowaną, instalacją LPG jest Landi Renzo Omegas Direct specjalnie opracowany do zasilania 150-konnego silnika 1.4 TSI w nowej Octavii. Dedykowane jest oczywiście oprogramowanie zarządzające pracą wtryskiwaczy gazowych i benzynowych (dotrysk), a także elementy mocujące i wstępnie zmontowane (premontowane) zespoły, które specjalnie przygotowane w znaczny sposób ułatwiają pracę montażystom w serwisach Skody.
Dzięki zastosowaniu premontowanych podzespołów i dedykowanych wsporników poszczególne elementy gazowego układu zasilania są zamontowane w każdym egzemplarzu Octavii 1.4 TSI w tych samych miejscach w identyczny sposób. Ułatwia to serwisowanie instalacji LPG w każdym autoryzowanym serwisie Skody na terenie Polski niezależnie od tego, w którym z nich była ona zamontowana.
W skład premontowanego zestawu montażowego do silnika 1.4 TSI w nowej Skodzie Octavii wchodzą wszystkie niezbędne do adaptacji do zasilania LPG elementy wraz ze wspornikami montażowymi, elementami złącznymi i mocującymi, które pozwalają na powtarzalny w każdym egzemplarzu tego modelu montaż gazowego układu zasilania.
Reduktor Landi Renzo LI10 wchodzący w skład premontowanego zestawu montażowego do Skody Octavii 1.4 TSI jest od razu zamontowany na wsporniku, który montuje się śrubami w istniejących w samochodzie otworach w ściśle określonym miejscu i pozycji. Oprócz wspornika montażowego reduktor uzbrojony jest w węże gumowe zakończone metalowymi króćcami służącymi do połączenia z układem chłodzenia silnika. Są one zabezpieczone przez uszkodzeniami mechanicznymi i kontaktem z gorącymi elementami układu wylotowego za pomocą specjalnych siatkowych koszulek.
Listwa wtryskowa Landi Renzo GIRS12 ma założone odpowiedniej długości węże doprowadzające gaz do kolektora, wąż niskiego ciśnienia z filtrem fazy gazowej, który łączy listwę z reduktorem LPG. Węże są chronione specjalną osłoną antyprzetarciową, która zabezpiecza je przed uszkodzeniami związanymi z ewentualnym kontaktem z elementami silnika.
Specjalnie przygotowana wiązka elektryczna przyspiesza montaż i ogranicza możliwość popełnienia błędów. Wszystkie przewody są docięte na odpowiednią długość, a całość odpowiednio zaizolowana i gotowa do montażu w samochodzie.
Sterownik LPG Omegas Direct do silnika 1.4 TSI współpracuje z wariatorem kąta wyprzedzenia zapłonu, który jest niezbędny dla prawidłowego działania tej jednostki napędowej.
Skompletowany i sprawdzony w warunkach przemysłowych toroidalny zbiornik LPG firmy STAKO z zamontowanym wielozaworem i wyprowadzonym pod samochód złączem miedzianych przewodów paliwowych jest dużo łatwiejszy w montażu. Połączenie przewodów z wielozaworem pod samochodem samochodem jest dużo łatwiejsze niż wykonywanie tej operacji w ciasnej przestrzeni wewnątrz torusa.
Dzięki tak skompletowanemu zestawowi premontowanemu montażysta nie musi dostosowywać do samochodu poszczególnych jego elementów i ich mocowań oraz podłączeń (elektrycznych, wodnych oraz gazowych wysokiego i niskiego ciśnienia). Zostało to zrobione na etapie projektowania gazowego układu zasilania do Skody Octavii 1.4 TSI w firmie Landi Renzo Polska. Dzięki temu montaż jest bardziej komfortowy, a jego czas wyraźnie się skraca.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...