05.08.2010

Toyota Auris HSD - para buch, koła w ruch!

28 czerwca 2010 r. oficjalnie rozpoczęła się produkcja nowego samochodu Toyota Auris z napędem Hybrid Synergy Drive (HSD), pierwszego w pełni hybrydowego pojazdu budowanego w Europie. Fabryka Toyoty w Burnaston w angielskim hrabstwie Derby produkować będzie nowy model Auris z napędem HSD w celu realizacji europejskich planów sprzedaży w wysokości 30 000 sztuk rocznie. Samochody trafią na rynki 32 krajów Europy, gdzie pojawią się w salonach w lipcu.
REKLAMA
Auris HSDToyotaAuris HSD

Świadkami uroczystego rozpoczęcia produkcji było ponad 300 pracowników i gości, wśród nich członkowie władz lokalnych i państwowych, przedstawiciele miejscowej społeczności, partnerów oraz mediów.

Didier Leroy, prezes Toyota Motor Europe, chwalił podczas ceremonii jakość produkcji i skuteczność działania brytyjskiego oddziału firmy: „Wielka Brytania dowiodła swej wartości jako partnera w biznesie. Mając niemal 20 lat doświadczeń w produkcji, członkowie brytyjskiego zespołu Toyoty demonstrują jakość, efektywność i elastyczność, niezbędną dla sprostania wysokim standardom, oczekiwanym przez naszych europejskich klientów. Dziś otwieramy nowy rozdział - Wielka Brytania, kraj o ogromnych tradycjach postępu technicznego, staje się miejscem produkcji pierwszego w Europie w pełni hybrydowego pojazdu.”

Katsunori Kojima, dyrektor zarządzający Toyota Motor UK, podkreśla: „Ten dzień jest dla Toyota Motor Manufacturing UK dniem szczególnej dumy: świętujemy oficjalne rozpoczęcie produkcji modelu Auris z Hybrid Synergy Drive, kolejnego modelu wytwarzanego w Wielkiej Brytanii. Aby produkować pojazd najwyższej klasy, potrzeba najwyższej klasy zespołu i tu nasi pracownicy wykazali się szczególnym zaangażowaniem. Jako modelowy zakład Toyoty w Europie, będziemy prawdziwie ekologiczną fabryką, w której ekologicznie nastawieni ludzie budują ekologiczne samochody.”

Nowy Auris z napędem HSD wprowadza technologię Hybrid Synergy Drive do segmentu najpopularniejszych samochodów Toyoty. Nowy pięciodrzwiowy hatchback wyposażony jest w pierwszą i jedyną w pełni hybrydową jednostkę napędową w wysoce konkurencyjnym segmencie C. Odzwierciedlający wiodącą pozycję Toyoty w dążeniu do ekologicznej mobilności napęd Hybrid Synergy Drive jest podstawową technologią, która będzie wykorzystywana we wszystkich przyszłych modelach.

Hybrid Synergy Drive zadebiutował w pierwszej generacji Toyoty Prius, pierwszym w świecie masowo produkowanym pojeździe hybrydowym, który (wprowadzony do sprzedaży w Japonii w roku 1997, a w Europie w roku 2000) stał się dla całej branży kamieniem milowym w dziedzinie rozwoju napędów i ekologii. Pojawienie się modelu Auris z HSD to ważny etap w procesie wprowadzania w pełni hybrydowej technologii Toyoty we wszystkich modelach firmy, który zakończy się najwcześniej po roku 2020.

Imponująco oszczędny Auris z HSD wyróżnia się zużyciem paliwa w wysokości jedynie 3,8 l/100km i wyjątkowo niską emisją CO2 na poziomie zaledwie 89 g/km, a przy tym emituje znacznie mniej tlenków azotu i cząstek stałych (sadzy), niż samochody o porównywalnych osiągach napędzane silnikami wysokoprężnymi.

Nowy Auris z HSD montowany będzie w zakładach Toyota Manufacturing UK w Burnaston w hrabstwie Derby, zaś wchodzące w skład napędu Hybrid Synergy Drive oszczędne silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,8 l wytwarzane będą w Deeside w Północnej Walii. Otwarta w roku 1992 jako pierwszy europejski zakład produkcyjny Toyoty fabryka w Burnaston będzie pierwszym w Europie zakładem wytwarzającym w pełni hybrydowe pojazdy. Auris z napędem Hybrid Synergy Drive powstawać będzie na tej samej linii produkcyjnej, co samochody Auris z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, obok modelu Avensis.

Najwyższym priorytetem TMUK jest jakość produkcji: wszystkie technologie zostały poddane szczegółowej weryfikacji pod kątem zapewnienia najwyższych standardów jakości wytwarzania, trwałości i niezawodności. W zakładach w Deeside i Burnaston wprowadzono nowe procedury kontroli jakości obejmujące obszary specyficzne dla pojazdów hybrydowych.

TMUK jest modelowym w Europie zakładem Toyoty pod względem ekologii, co wiąże się z ograniczeniem do minimum zużycia zasobów naturalnych i harmonijnym współistnieniem ze środowiskiem. TMUK funkcjonuje w ramach programu Toyoty 360° Sustainable Operations, obejmującego pełny cykl istnienia samochodu, od etapu projektowania, przez produkcję, sprzedaż, eksploatację, po utylizację pojazdów.

TMUK, inwestycja o wartości ponad 1,85 mld GBP (2,2 mld EUR), jest jednym z dziewięciu europejskich przedsiębiorstw produkcyjnych Toyoty. W czerwcu całkowita produkcja pojazdów wytworzonych przez TMUK przekroczyła trzy miliony sztuk.

Oryginalną publikację IBRM Samar znajdziesz tutaj.

Przeczytaj więcej o hybrydowej Toyocie Auris




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

IBRM Samar
źródło: Toyota



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.