Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
Touareg Hybrid / Volkswagen poprzednie następne
08.03.2010

Volkswagen Touareg Hybrid - schudł i odświeżył oddech

Volkswagen Touareg Hybrid - schudł i odświeżył oddech  

Przywykliśmy do tego, że samochody z generacji na generację rosną i przybierają na wadze. Nowy Touareg, pomimo większych rozmiarów i podniesionego poziomu komfortu w stosunku do poprzednika, jest wyraźnie lżejszy, co oczywiście pomaga mu oszczędzać paliwo. Kurację odchudzającą wspomaga napęd hybrydowy, dzięki któremu duży SUV pali tyle, ile kilka lat temu potrzebował np. Golf.
REKLAMA
Touareg HybridVolkswagenTouareg Hybrid

Podstawową wersję volkswagenowskiego olbrzyma pozbawiono bardzo znacznej warstwy „tłuszczu”. Pomimo zwiększonej sztywności skrętnej, następca pierwszego SUV-a z Wolfsburga waży aż o 208 kg mniej niż jego protoplasta! Ponadto, zmniejszono powierzchnię czołową samochodu, co korzystnie wpłynęło na współczynnik oporu powietrza, oraz zastosowano standardowo we wszystkich wersjach 8-biegowe automatyczne skrzynie biegów, które oszczędzają paliwo w sposób nieosiągalny dla kierowcy. Wszystko to jednak tylko dodatki do prawdziwego clou programu, czyli spalinowo-elektrycznego zespołu napędowego połączonego z systemem start-stop.

Hybrydowy Touareg, dla którego podstawowym źródłem mocy jest 333-konna V-szóstka TSI, doposażony w 34-kilowatowy silnik elektryczny i akumulatory może do prędkości 50 km/h poruszać się wyłącznie przy użyciu energii zmagazynowanej w bateriach. Jednostka „na prąd” wspomaga też tłokowego „brata” w chwilach wzmożonego obciążenia, czyli np. podczas ruszania, przyspieszania czy wyprzedzania, co w rezultacie przekłada się na 580 Nm łącznego momentu obrotowego, 6,5 s do „setki” i średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta na poziomie zaledwie 8,2 l/100 km.

Touareg HybridVolkswagenTouareg Hybrid

Sprawdziany w prawdziwym świecie mogą wprawdzie nie potwierdzić tej wartości, lecz każdy wynik poniżej 10 l/100 km w wypadku tego „mamuta” powinien budzić podziw dla dokonań niemieckich inżynierów.

Volkswagen obiecuje, że nowe auto będzie - przynajmniej opcjonalnie - bardzo sprawne w terenie. Już podstawowe wersje (4MOTION) mają napęd na 4 koła, realizowany poprzez mechanizm różnicowy Torsena z ograniczonym poślizgiem, i mogą pokonywać wzniesienia o nachyleniu 31°. Dostępny będzie także - niestety jedynie w połączeniu z silnikiem Diesla - pakiet „Terrain Tech Packet”, zawierający przekładnię redukcyjną oraz blokady centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego. Wyposażony weń Touareg (4XMOTION) wjedzie nawet na 45-stopniowe pochyłości. Trzeba będzie tylko uważać, żeby nie porysować lakierowanych zderzaków ani nie uszkodzić nisko osadzonych halogenów. Niepokojące dźwięki gałęzi trących o nadwozie z pewnością jednak skutecznie zagłuszy pokładowy sprzęt audio, obsługiwany za pośrednictwem 6,5-calowego ekranu dotykowego.

Touareg HybridVolkswagenTouareg Hybrid

Samochód będzie do kupienia na wybranych rynkach począwszy od kwietnia 2010 r. Wbrew nazwie marki, „autem dla ludu” z pewnością się nie stanie, ale też trzeba mieć świadomość, że zakup odmiany hybrydowej to dla przyszłego właściciela Touarega bardziej kwestia wizerunku niż rzeczywista potrzeba oszczędzania paliwa i emitowania małych ilości dwutlenku węgla. Tak czy inaczej, nam podoba się idea monstrualnego SUV-a zużywającego niewiele ponad 8 l benzyny na 100 km i „wydychającego” 193 g CO2/km. Gdyby tak jeszcze zaaplikować mu instalację gazową...


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Volkswagen



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.