Jedna z takich adaptacji odbyła się z wykorzystaniem systemu TECH SYMBIO, czyli instalacji LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, której producentem jest firma LPGTECH z Białegostoku.
Jest to instalacja sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie lotnej, która steruje także wtryskiwaczami benzynowymi, realizującymi dotrysk paliwa bazowego mający na celu ich ochronę przed uszkodzeniem.
Lincoln Navigator jest napędzany 3,5-litrową, 6-cylindrową jednostką napędową w układzie widlastym z podwójnym układem wtrysku benzyny.
Jest to silnik z rodziny EcoBoost (choć Lincoln nie stosuje już tej nazwy), dysponujący mocą maksymalną na poziomie 440 KM i momentem obrotowym o wartości maksymalnej 510 Nm. Silnik ma 12 wtryskiwaczy benzynowych (6 umieszczonych w komorach spalania i 6 zamontowanych w kanałach dolotowych poszczególnych cylindrów).
Jedną z korzyści takiego rozwiązania (zastosowania dodatkowego układu pośredniego wtrysku benzyny) jest zapobieganie odkładaniu zanieczyszczeń na zaworach dolotowych i utrzymanie ich w czystości, dzięki przepływającej przez zawory rozpylonej benzynie.
Dodatkowo przy niskich obrotach i obciążeniu silnik jest zasilany przez pośredni wtrysk paliwa. Przy zimnym rozruchu działają zarówno pośredni jak i bezpośredni układ wtrysku benzyny, co przyczynia się do zmniejszenia emisji szkodliwych składników spalin, z którymi bezpośredni wtrysk paliwa nie radzi sobie najlepiej (z uwagi na zimne ścianki cylindrów i gorsze rozpylenie paliwa).
Wszystkie strategie zasilania silnika benzyną muszą znaleźć odzwierciedlenie w działaniu gazowego układu zasilania TECH SYMBIO, który w odróżnieniu od układu benzynowego wykorzystuje jedynie 6 wtryskiwaczy LPG.
Instalację gazową do Lincolna Navigatora z 2022 r. wyposażonego w silnik D35 EcoBoost zamontowano w warsztacie OLSEN ze Szprudowa w województwie pomorskim.
W instalacji zastosowano 2 reduktory Magic III firmy HL Propan, które przygotowują paliwo gazowe podawane do kanałów dolotowych silnika za pośrednictwem wtryskiwaczy gazowych Yeti GT.
Paliwo gazowe jest magazynowane w zewnętrznym zbiorniku toroidalnym o pojemności geometrycznej 125 l, który mieści 100 l LPG.
Strojenie auta z uwagi na system dualny wymaga wiedzy oraz współpracy kierującego z monterem ale auto nie przejawiało anomalii, więc pomiary były wykonane na drodze publicznej (autostradzie) zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
Artur Matyszczyk, doradca techniczny LPGTECH
Konwersja samochodu na zasilanie LPG spowodowała znaczne zmniejszenie kosztów eksploatacji związanych z paliwem. Przy normalnej (spokojnej) eksploatacji 3,5-litrowa jednostka napędowa Lincolna Navigatora zużywa około 10 l LPG oraz 2 litrów benzyny na każde 100 km.
Przy obecnie obowiązujących średnich cenach paliw (24 maja 2023 r.) oznacza to, że średni koszt przejechania 100 km 440-konnym Lincolnem Navigatorem, samochodem, który waży ponad 2,5 t wynosi niecałe 44 zł.
To chyba wystarczający komentarz, który przemawia za jazdą na LPG, każdym samochodem a w szczególności tego typu "potworami".
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Sprawdź ofertę LPGTECH w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
LPGTECHwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl