Impreza w Sosnowcu stanowiła przede wszystkim przegląd bieżącej oferty rynkowej znanych i uznanych producentów oraz pokaz zapowiedzi na najbliższe tygodnie i miesiące. Na stoisku Renault brylował więc nowy model flagowy - Latitude, Citroen przywiózł drugiego przedstawiciela swojej linii modeli premium (DS4), a Fiat prezentował owoc mariażu z amerykańskim Chryslerem, czyli Freemonta, będącego de facto Dodge’em Journey z inną osłoną chłodnicy i logotypem na jej środku. Mini pokazało czterodrzwiowego crossovera o nazwie Countryman, a Toyota mikrovana o nazwie Verso-S, będącego duchowym spadkobiercą Yarisa Verso. Ozdobami stoiska Volkswagena były modele sportowe - zmodyfikowany coupe-cabriolet Eos oraz Scirocco w „ognistej” odmianie R, a także samochody o bardziej użytkowym, choć cywilizowanym charakterze: pick-up Amarok oraz rocznicowy Multivan Edition 25.
Fanów filmów produkcji NRD ucieszyć mogła z pewnością ekspozycja pełna tyleż wyśmiewanych, co kultowych Trabantów. Obecne były zarówno modele 600 i 601, jak i 1,1 - seryjne, zachowane w oryginalnym stanie, jak i poddane widowiskowym modyfikacjom. Tuningu było zresztą w Expo Silesia więcej z racji rozgrywanej tam rundy mistrzostw modyfikowanych optycznie aut w ramach serii serii Wojna Północ-Południe. Spośród aut fabrycznie widowiskowych, ale wystawianych prywatnie, szczególną uwagę zwracał Ford Focus RS 500 - egzemplarz z limitowanej serii pożegnalnej, przypominający dzięki czarnemu, matowemu nadwoziu pojazd samego Lorda Vadera. Na drugim końcu skali plasował się odbudowany praktycznie od zera Star 660, którym podczas pielgrzymki do Polski w 1979 r. podróżował papież Jan Paweł II. Samochód wykonano z wielkim pietyzmem - każdy szczegół jest wiernym odwzorowaniem oryginału, który niestety nie ocalał.
Gratką dla miłośników chromu i rozłożystych stateczników było stoisko z amerykańskimi krążownikami szos lat 50. i 60. minionego wieku. Modele takie jak Cadillac Eldorado, Edsel Corsair, Chrysler Newport czy Lincoln Premiere to legendy motoryzacji zza Oceanu i jednocześnie jaskrawe przykłady radosnego, nieskrępowanego zbytku charakterystycznego dla tamtych czasów. O zużyciu paliwa w przypadku tych samochodów wręcz nie wypada rozmawiać, jednak pod dachem sosnowieckiej hali dało się znaleźć i przeciwwagę dla łakomych „dinozaurów” z V-ósemkami pod maską. Studenci Politechniki Śląskiej przywieźli dwa elektryczne pojazdy w kształcie cygara, zbudowane w ramach inicjatywy Silesian Greenpower, które zdobyły wysokie miejsca w wyścigach na jak największy zasięg na jednym, standardowym zestawie akumulatorów. Przed halą stał zaś elektryczny Peugeot i0n, oferując chętnym krótkie przejażdżki testowe. Młodsi zwiedzający, którzy ukończyli 14 lat i już garną się za kółko, zwrócili na pewno uwagę na mikrosamochody o masie do 450 kg i prędkości maksymalnej do 45 km/h, które można prowadzić posiadając jedynie kartę motorowerową.
Auto Moto Show to impreza wszechstronna. Śmiało można pójść na nią całą rodziną bez ryzyka, że ktoś będzie zawiedziony. Oczywiście należy wciąż brać pod uwagę, że chłopakom spodoba się bardziej niż dziewczynom, ale za to wiek nie gra roli - dziadek, ojciec, syn i wnuk wyjdą z Expo Silesia uśmiechnięci. Życzymy powodzenia przy organizacji kolejnych edycji, które z chęcią odwiedzimy i zrelacjonujemy!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl