W zakresie sprzedaży aut do firm Dacia nie stosuje żadnej dodatkowej polityki, także cenowej. Korzyści z zastosowania zasilania LPG są na tyle znaczące, że bronią się same, tym bardziej, że oferta samochodów wyposażonych w silniki Diesla stale się kurczy i autogaz ma coraz mniej rynkowych konkurentów.
Zalety LPG są doskonale widoczne w użytkowaniu samochodów zasilanych autogazem, które jest po prostu 2-krotnie tańsze w porównaniu z eksploatacją aut napędzanych klasycznymi paliwami silnikowymi.
Ekonomia w połączeniu z ekologią, którą daje napęd LPG to znakomite rozwiązanie na obecne trudne czasy, w których, pomimo występowania wielu trudności o skali globalnej, nie rezygnujemy z ochrony środowiska naturalnego.
Dotychczas sprzedaż samochodów Dacia była głównie nastawiona na klientów indywidualnych, którzy także dostrzegali zalety zastosowania zasilania LPG, głównie poprzez zmniejszenie kosztów użytkowania. Obecnie "dźwignia" się przestawia w stronę ryku korporacyjnego.
W Portugalii tankowanie LPG odbywa się za pomocą złącza typu Euroconnetor. W przypadku aut z innych rynków zatankowanie autogazu wymaga zastosowania odpowiedniej redukcji.
Znakomitym przykładem rozwoju sprzedaży Dacii w segmencie firm jest rynek portugalski, na którym wg tamtejszych przedstawicieli marki w 2024 r. rynek korporacyjny może przewyższyć rynek odbiorców indywidualnych Dacii.
Stwierdzenie to padło z ust Jose Pedro Nevesa, dyrektora generalnego Dacii w Portugalii, w czasie, mającego miejsce 9 października 2023 r., wydarzenia Dacia Talks GPL, które swego czasu odbyło się także w Polsce (więcej na ten temat w artykule "Dacia Talks about LPG").
Spotkanie było znakomitą okazją do zaprezentowania portugalskiego rynku motoryzacyjnego przez pryzmat marki Dacia.
Do końca września 2023 r. zarejestrowano w Portugalii ponad 11 200 samochodów Dacia, co stanowi wzrost o 69% w stosunku do tego samego okresu roku 2022. Za ten znakomity wynik odpowiedzialne są modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger czy Duster w wersji silnikowej TCe 100 ECO-G (zasilanej LPG).
Jak to określono na spotkaniu, rozwiązanie w postaci układu paliwowego Bi-Fuel łączy w sobie praktyczność i uniwersalność benzyny z oszczędnością i świadomością ekologiczną LPG, a Spring (elektryczny model Dacii) to jedyny wśród modeli marki pojazd, który nie ma napędu LPG.
Popularność gazowych wersji Dacii w Portugalii jest bardzo wyraźna. Stanowią one ponad 55% sprzedaży samochodów tej marki.
Dacia zdecydowanie skupia się na LPG – rozwiązaniu, które ma być poważną alternatywą dla samochodów z silnikami Diesla wykorzystywanych przez firmy. Dacia stawia na rynek flotowy i chce się w jeszcze większym stopniu na nim koncentrować. Już mamy około 45-procentowy udział w rynku korporacyjnym. Prawie osiągamy 50%. Uważam, że w przyszłym roku rynek ten może być dla Dacii ważniejszy niż rynek użytkowników indywidualnych, choć w żaden sposób nie zamierzamy faworyzować ani odrzucać, którejkolwiek z grup naszych odbiorców.
Jose Pedro Neves, dyrektor generalny Dacii w Portugalii
Szczegółową relację ze spotkania zamieścił portugalski Fleet Magazine, który zapytał dyrektora Dacii w Portugalii o receptę na wejście na tamtejszy rynek flotowy.
Najpierw musisz być znany. Jesteśmy nową marką dla firm i wiemy, że na rozgłos potrzeba czasu. Ponadto musimy popracować nad tym by przedstawiciele rynku flotowego mieli kontakt z naszymi samochodami, co pozwoli na demistyfikację niektórych dogmatów związanych z zastosowaniem LPG do napędu pojazdów. Jest wiele do zrobienia i cały czas działamy w tym kierunku z naszym działem flotowym.
Jose Pedro Neves, dyrektor generalny Dacii w Portugalii
Obecnie oferowany 100-konny silnik na gaz płynny nie jest wystarczający do wszystkich zastosowań, co zauważają klienci. Jest to także dostrzegane przez decydentów marki Dacia, która konsekwentnie stawia na LPG a jej przedstawiciele komunikują, że spełnienie kolejnych wymagań emisyjnych będzie realizowane przez wprowadzanie nowych jednostek napędowych zasilanych autogazem.
Taka szansa (wprowadzenie nowego silnika LPG) pojawi się już 29 listopada 2023 r., kiedy to zadebiutuje trzecia generacja Dacii Duster. Sądząc z powyższych informacji, Portugalia jako miejsce jej premiery nie jest chyba przypadkowym wyborem.
Dotychczas dostawcą gazowych układów zasilania do silników Dacii (szerzej Grupy Renault, a ściślej jej europejskich marek) jest firma Landi Renzo, choć jak mówi się nieoficjalnie, dostawcą do nowych silników może być Grupa Westport ("Westport dostarczy systemy LPG na rynek OEM"). Wszystko okaże się już 29 listopada 2023 r. w Portugalii.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl