W pierwszej części wywiadu Francisco Hidalgo mówi o sukcesie marki Dacia jakim jest oferowanie samochodów, których nie może zaoferować żadna inna firma. Dyrektor Dacii regionu Iberia (Hiszpania i Portugalia) określa to mianem dostępnej mobilności, co oznacza oferowanie przez wszystkie modele Dacii tylko takich elementów wyposażenia, których potrzebują klienci i są gotowi za nie zapłacić. W ten sposób Dacia oferuje produkt, który ma najlepszy stosunek jakości do ceny, co w znacznym stopniu odpowiada za sukces Dacii na Półwyspie Iberyjskim i wielu innych rynkach.
Jako przykład Hidalgo podaje Dacię Sandero, która jest najlepiej sprzedającym się autem i od prawie 10 lat jest liderem hiszpańskiego rynku. W wywiadzie podkreśla on także otwarcie nowego rozdziału w historii Dacii, czyli wprowadzenie nowego logotypu i nowej palety kolorystycznej, co wieńczy proces całkowicie przeprojektowanej gamy modelowej.
Francisco Hidalgo mówi, że teraz ludzie nie chcą inwestować w samochody drogie. Kupują pojazdy proste, wyposażone w niezbędne do ich ergonomicznej obsługi, podstawowe funkcje. Ludzie nie chcą wydawać pieniędzy na rzeczy, których nie potrzebują, co odbywa się z korzyścią dla naszej planety. Proste samochody wcale nie muszą być siermiężne ale dzięki swej prostocie do ich produkcji używa się mniej różnego rodzaju materiałów. Tego typu działania powinny cechować postępowanie ludzi we wszelkich aspektach ich aktywności i to jest właśnie nowoczesność, której oczekują klienci.
Dacia oferuje możliwość napędu LPG w całej gamie modelowej, co pozwala na osiągniecie wymiernych korzyści, wśród których można wymienić np. o połowę niższy koszt użytkowania związany z paliwem, zasięg na obu paliwach wynoszący powyżej 1 200 km, czy o 10% mniejszą emisję CO2. Według Francisco Hidalgo to wszystko sprawia, że Dacia jest liderem rynku.
Technologia LPG nie jest przejściową modą wynikającą z obecnej sytuacji ekonomicznej, tylko trwałym trendem w motoryzacji, który trwa na niektórych rynkach już od ponad 50 lat. W Hiszpanii rynek autogazu rozwija się dynamicznie od 2003 r., kiedy LPG stało się paliwem powszechnie dostępnym. Wcześniej, w latach 1960-2003 hiszpańskie Ministerstwo Finansów przyznało możliwość korzystania z autogazu tylko przedsiębiorstwom taksówkowym. Więcej na temat w artykule "19 lat powszechnego dostępu do LPG w Hiszpanii".
W ostatnich 5 latach sprzedaż aut LPG wzrosła w Hiszpanii o 250%. W tym sukcesie swój udział ma także Dacia, której samochody wyposażone w technologię Eco-Smart (napęd LPG), przyczyniają się do dekarbonizacji transportu i wzrostu popularności zrównoważonej mobilności, co odbywa się w zgodzie z zaleceniami Unii Europejskiej, która uważa autogaz za zielony nośnik energii. Jest to związane ze znacznie mniejszą emisyjnością LPG w porównaniu do klasycznych paliw silnikowych. Zastosowanie LPG do napędu samochodów zmniejsza emisję NOx o 68% i przyczynia się do zmniejszenia efektu cieplarnianego poprzez zmniejszenie emisji CO2. O 50% zmniejsza się także emisja hałasu.
Francisco Hidalgo podkreśla w wywiadzie, że Dacia chce mobilność uczynić przystępną (cenowo). Tylko wtedy ma ona sens. W osiągnięciu tego celu Dacii skutecznie pomaga stosowanie w jej autach gazowych układów zasilania LPG.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl