Sprzedaż samochodów osobowych z silnikami Diesla w pierwszym kwartale 2021 r. w porównaniu do tego samego okresu 2020 r. spadła o 20,1%, tym samym udział w rynku tych pojazdów obniżył się do poziomu 23,2% (rok wcześniej wynosił on 29,9%).
W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi spadek sprzedaży wyniósł 16,9%. Udział rynkowy samochodów benzynowych spadł i wynosi obecnie 42,2%. W pierwszym kwartale 2020 r. wynosił 52,3%.
Umacnia się sprzedaż elektryków. Ich sprzedaż w pierwszym kwartale 2021 r. wzrosła o 59,1% w porównaniu z tym samym okresem 2020 r. Wzrasta także sprzedaż hybryd plug-in (+175%) oraz hybryd (+101,6%).
Bardzo dobre informacje nadchodzą z rynku nowych samochodów zasilanych LPG. Ich sprzedaż w Europie wzrosła prawie dwukrotnie. Dokładnie o 92,7%, co oznacza, że w pierwszym kwartale 2021 r. sprzedano 46 037 takich pojazdów. Dla porównania w tym samym okresie 2020 r. 23 889 nabywców zdecydowało się na auta LPG.
Tak duży wzrost był możliwy dzięki wzrostowi sprzedaży aut z LPG we Francji (głównie za sprawą Dacii Sandero). Wyniósł on 1 748,6%. Francja jest obecnie drugim co wielkości (po Włoszech) rynkiem nowych pojazdów LPG.
W okresie styczeń-marzec 2021 r. we Francji sprzedano 9 354 samochody LPG, podczas gdy w tym samym okresie roku 2020 sprzedaż aut zasilanych autogazem zamknęła się liczbą zaledwie 506 sztuk.
We Włoszech w pierwszym kwartale 2021 r. sprzedano 25 927 samochodów LPG, co stanowi wzrost o 23,9% w stosunku do pierwszego kwartału 2020 r., w którym nabywców znalazło 20 927 samochodów na gaz płynny.
Łącznie zatem we Włoszech i Francji sprzedało się 35 281 samochodów LPG, czyli 76,6% wszystkich takich pojazdów w Europie.
Polski rynek w zestawieniu ACEA zajmuje 3 miejsce w Europie pod względem sprzedaży samochodów LPG. W pierwszym kwartale 2021 r. Polacy kupili 3 100 takich pojazdów. Wzrost sprzedaży w stosunku do pierwszych 3 miesięcy 2020 r. wyniósł zatem 382,1%.
Tylko w dwóch krajach zanotowano spadki sprzedaży aut LPG. W Austrii o 60% (2 samochody sprzedane w pierwszym kwartale 2021 r. w porównaniu z pięcioma w tym samym okresie 2020 r.) i Bułgarii o 38,4% (53 samochody w 2021 r w stosunku do 86 w 2020 r.).
Wszystkie inne kraje odnotowały przynajmniej 2-cyfrowe wzrosty (szczegóły w tabeli poniżej) od wspomnianych 23,9% we Włoszech (choć tam oznacza to wzrost liczby pojazdów o 5 000) do 2 975% w Słowenii (wzrost z 4 samochodów w 1 kwartale 2020 r. do 123 w analogicznym okresie 2020 r.). Jak widać to tylko statystyka i gigantyczny wzrost w Słowenii stanowi 0,27% wszystkich samochodów LPG sprzedanych w Europie w pierwszym kwartale 2021 r.podczas gdy najmniejszy procentowy wzrost w zanotowany we Włoszech to 10,86% tej liczby.
Jak widać sprawdzona technologia LPG nie poddaje się i dzielnie stawia czoła najnowszym rozwiązaniom z samochodami elektrycznymi na czele. Dzieje się tak z uwagi na powszechnie dostępną infrastrukturę do tankowania (31 tys. stacji autogazu w Europie) jak i dostosowaną do realiów rynkowych cenę LPG, co jest kluczowym czynnikiem dla rozwoju alternatywnych źródeł napędu.
Klienci, konsumenci i operatorzy transportu przyjmą opcje niskiej i zerowej emisji tylko wtedy, gdy technologia będzie dostępna, wygodna i opłacalna. Tak jak w przypadku LPG, którego litr jest w Europie średnio o 58% tańszy niż benzyna i 54% niż olej napędowy.
Liquid Gas Europe
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl