Projekt zostanie uruchomiony w 2021 r. i jak napisano w raporcie PERC (Propane Education and Research Council) jego efektem będzie powstanie silnika o wysokiej sprawności i trwałości porównywalnej do silników Diesla, który będzie miał doskonałe parametry i niską emisję szkodliwych składników spalin.
Zasilany za pomocą bezpośredniego wtrysku LPG silnik firmy Cummins ma być stosowany w sektorze gazowym oraz przewozach drogowych średniej ładowności. Zwrócił na to uwagę Cinch Munson, wiceprezes ds. Rozwoju biznesu PERC wymieniając także potencjalne zastosowanie tego silnika w pojazdach dystrybucyjnych oraz autobusach szkolnych.
W pierwszej fazie opracowania silnika PERC zaangażował w projekt około 6 mln dolarów. Po jej zakończeniu w 2020 r zademonstrowano jednostkę napędową. W obecnie prowadzonej fazie projektu zostanie przeprowadzona optymalizacja silnika, testy wydajności oraz certyfikacja emisji spalin.
Równolegle będą prowadzone działania mające na celu zidentyfikowanie partnerów produkujących pojazdy, którzy chcieliby taką jednostkę napędową stosować.
Wspomniany Cinch Munson, wiceprezes ds. Rozwoju biznesu w PERC zaprezentował trzy symulacje dotyczące powodzenia wprowadzenia na rynek zasilanego LPG silnika Cummins, które obejmowały warianty: pesymistyczny, realistyczny i optymistyczny. Symulacje te dotyczyły sprzedaży samych silników jak i wzrostu rynku LPG na skutek ich użytkowania. Realistyczna symulacja zakłada sprzedaż na poziomie 20 750 sztuk i około 1,25 mld galonów LPG zaś optymistyczna przyjmuje sprzedaż 49 500 sztuk silników i prawie 3 miliardów galonów paliwa (LPG).
Aby osiągnąć te optymistyczne prognozy, potrzeba będzie wielu ciągłych inwestycji ze strony PERC i całej branży, które pozwolą na osiągnięcie przez ten silnik sukcesu rynkowego. Nie osiągniemy optymistycznego poziomu sprzedaży jeśli tylko będziemy obserwować działania Cumminsa związane z produkcją silnika. Jednak znając potencjał tej jednostki napędowej, firmy Cummins i naszej branży jestem spokojny i myślę, że bez problemu osiągniemy nawet optymistyczne założenia.
Cinch Munson, wiceprezes ds. Rozwoju biznesu PERC
Projekt ten wiąże się także z ryzykiem. Duża inwestycja o długim okresie zwrotu, konieczność zdobycia zaufania producentów pojazdów, którzy obecnie nie oferują pojazdów gazowych, przeszkody regulacyjne i wpływ lobby elektromobilności na producentów OEM to tylko najważniejsze z zagrożeń. Właśnie z tych powodów Stuart Weidie z Blossman Gas nazwał projekt bardzo wyrafinowanym i jednocześnie ryzykownym.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl