Prezesom firm - Partnerów portalu gazeo.pl zadaliśmy jedno pytanie na temat zastosowania LPG w samochodach osobowych wyposażonych w dieslowskie jednostki napędowe.
Oto odpowiedź Teresy Flekiewicz, prezesa firmy Auto Gaz Śląsk. Pani Prezes wypowiedziała się krótko na ten temat, mając z pewnością na myśli doświadczenia badawcze Politechniki Śląskiej w Katowicach, z którą firma współpracowała kiedyś bardzo intensywnie.
Jest to zbyt kosztowne aby stało się opłacalne , ponadto bardzo trudno spełnić wymogi emisji szkodliwych składników spalin.
Teresa Flekiewicz, prezes firmy Auto Gaz Śląsk
Grzegorz Jarzyński z firmy Elpigaz, która była prekursorem promowania takich rozwiązań na polskim rynku podkreśla, że tego typu systemy są oferowane od wielu lat.
Takie instalacje są na rynku od lat. Wraz ze wzrostem cen paliw tradycyjnych ich zastosowanie staje się coraz bardziej opłacalne nawet w mniejszych silnikach o mniejszym zużyciu paliwa ale pod warunkiem, że dużo jeżdżą miesięcznie, rocznie. Żeby coś drgnęło, trzeba pokonać pewną barierę psychologiczną związaną z tym, że zamiana części dawki drogiego diesla na tańszy gaz daje wymierne korzyści ekonomiczne i że to naprawdę się opłaca.
Grzegorz Jarzyński, prezes firmy Elpigaz
Z kolei Fabio Ghizzi, General Manager i członek zarządu Landi Renzo Polska mówi o konieczności wspierania systemów LPG do silników Diesla.
Tutaj również pomocne wydają się przepisy wspierające takie rozwiązania. Szansa rzeczywiście na rozwój jest, jeżeli tylko zostaną zróżnicowanie ekologicznie i uprzywilejowane samochody typu GAZ-DIESEL o znacznie ograniczonej emisyjności w stosunku do samochodów DIESEL, przed adaptacją na LPG.
Fabio Ghizzi, General Manager i członek zarządu Landi Renzo Polska
Tomasz Czechowski na chłodno odnosi się do tematu instalacji gazowych do silników Diesla, ponieważ LPGTECH świadomie zrezygnował z tego kawałka autogazowego tortu.
Tematyka zasilania gazowego silników Diesla w samochodach osobowych może być podzielona na całą serię rozmów o technologicznych możliwościach, w tym chemicznych i fizycznych zależnościach, doprawianych matematyką i ekonomią. W LPGTECH przeprowadzaliśmy takie rozważania wielokrotnie. Technologicznie - da się, praktycznie - nikt na tym nie zarobi. Użytkownik będzie zadowolony, tylko w skrajnych przypadkach przebiegów rocznych rzędu 50 tys. km. Tworzenie dochodowych produktów w takiej niszy pozostawiamy konkurencji.
Tomasz Czechowski, prezes firmy LPGTECH
Podsumowanie
Systemy gazowe do silników Diesla w samochodach osobowych i lekkich dostawczych nadal stanowią niszę w rynku autogazu w Polsce, choć są użytkownicy wierni temu rozwiązaniu, które choć nie zamienia dawkowania oleju napędowego w silniku na gaz w 100 procentach to jednak uzyskuje pewien efekt ekonomiczny w kosztach związanych z paliwem. Nie jest on powalający nawet obecnie, przy cenie oleju napędowego powyżej 7 zł za litr ale rozwiązanie to ma także wiele innych zalet, o których pisaliśmy w artykule "Fugazi - gazodiesel wraca do łask".
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl