Wraz z upowszechnianiem się w modelach Skody silników TSI, kurczy się (mamy nadzieję, że jedynie tymczasowo!) paleta wersji dostępnych z dedykowaną instalacją LPG. Kto nie chce kupować diesla, ale mimo to nie lubi często zaglądać na stację benzynową, ma nową opcję - pakiet Green Tec dostępny do Fabii i Roomstera.
Aby stać się szczęśliwym (?) właścicielem Skody Fabii Combi GreenLine, trzeba wyłożyć kwotę 55200 zł - o 7800 zł więcej niż na „zwykły” model z większym, ale dysponującym taką samą mocą silnikiem wysokoprężnym (1,6 zamiast 1,2 l). Producent obiecuje wprawdzie średnie spalanie na rewelacyjnie niskim poziomie 3,4 l/100 km, ale ile trzeba by jeździć, żeby zaoszczędzić tę nadwyżkę? Dość powiedzieć, że długo, ale zamiast rozpisywać się na ten temat, przedstawiamy odpowiednik dla fanów modeli benzynowych.
Pakiet Green Tec, obejmujący układ start-stop, system odzysku energii kinetycznej podczas hamowania oraz opony o zmniejszonym oporze toczenia, „nawleczone” na obręcze o średnicy 15 cali, można dokupić do Fabii (hatchback i kombi) wyposażonych w silniki 1,2 MPI o mocy 70 KM oraz 1,2 TSI w dwóch wariantach - 85- i 105-konnym, niezależnie od wersji
wykończenia (Classic, Style, Sport i Comfort). Roomster może natomiast być wzbogacony o zestaw rozwiązań zmniejszających poziom emisji i apetyt na paliwo pod warunkiem, że pod maską ma którąś z odmian jednostki 1,2 TSI. Pakiet oferowany jest w stałej cenie 1300 zł, jako element wyposażenia dodatkowego. Oznacza to, że np. 105-konną Fabię Classic hatchback można mieć już za 41700 zł, czyli taniej, niż jakiegokolwiek diesla, o wersji GreenLine nie wspominając.
Jakie efekty przynosi montaż dodatkowych urządzeń wspomagających oszczędzanie? Według danych producenta, Fabia, której zaaplikowano pakiet Green Tec, napędzana silnikiem 1,2 TSI o mocy 85 KM, bez względu na wersję nadwozia notuje średnie spalanie na poziomie 5,1 l/100 km (5,1 l/100 km w mieście, 4,4 l/100 km w trasie), emitując przy tym średnio 117 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Roomster legitymuje się zużyciem benzyny w granicach 5,3 l/100 km (w mieście 6,6 l/100 km, poza miastem 5,3 l/100 km) oraz 124 g/km „wydychanego” CO2. Co najmniej bardzo przyzwoicie.
Spodziewamy się, że modele z pakietem Green Tec mogą ostatecznie dobić sprzedaż drogich, nie dających wielkich możliwości pod względem konfiguracji wersji GreenLine. Jeżeli z czasem Skoda dodałaby opcję konwersji tak wyposażonych egzemplarzy na napęd LPG, w czym nawet układ start-stop nie stanowi istotnej przeszkody technicznej, najnowsze wcielenia Fabii i Roomstera mają wszelkie szanse stać się superhitami rynku. Czy ktokolwiek będzie wtedy w stanie zatrzymać pędzącą czeską lokomotywę?
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl