Choćby z uwagi na stan powłok antykorozyjnych, które zimą są poddawane najbardziej wymagającej próbie. Każdy ubytek lakieru powstały w okresie zimowym, kiedy ulice są posypywane solą (jeśli została odsłonięta "goła" blacha) może stać się ogniskiem korozji.
Nie dotyczy to tylko dekoracyjnych powłok lakierniczych, lecz także, a może przede wszystkim zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia, które w czasie zimy w jeszcze większym stopniu jest narażone na uszkodzenia.
Sprawdzenie zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia, szczególnie w miejscach, w których znajdują się otwory wykonywane do mocowania zbiornika LPG i wentylacji przestrzeni wielozaworu powinno być wykonane bardzo starannie, ponieważ uzupełniana w warunkach warsztatowych powłoka może nie być tak trwała jak zabezpieczenie fabryczne. Przy tej okazji warto sprawdzić także stan mocowania zbiornika oraz samych śrub mocujących, a w przypadku zbiorników montowanych pod samochodem także stan ich zabezpieczenia antykorozyjnego, mocowania osłon zbiornika i obudowy wielozaworu.
Całe nadwozie i w miarę możliwości także podwozie należy dokładnie umyć z zalegających w różnych zakamarkach zanieczyszczeń. Z uwagi na dużą skłonność do gromadzenia wody mogą one być przyczyną powstawania ognisk korozji.
W okresie zimowym z uwagi na warunki atmosferyczne niezbyt chętnie zaglądamy pod maskę, dlatego nie od rzeczy będzie sprawdzenie poziomu wszystkich płynów eksploatacyjnych (olej silnikowy, ciecz chłodząca, płyn hamulcowy, olej w układzie wspomagania układu kierowniczego czy też stosowana w niektórych samochodach lubryfikacja).
Przy okazji sprawdzania poziomu cieczy w układzie chłodzenia warto pokusić się także o sprawdzenie działania wentylatorów chłodnicy, które podczas upałów chronią silnik przed przegrzaniem.
Gazowy układ zasilania także powinien być przejrzany pod kątem ewentualnych uszkodzeń, które mogły powstać w okresie zimowym. Jeśli samochód akurat nie wymaga wykonania planowego przeglądu instalacji gazowej należy sprawdzić podstawowe jej elementy pod kątem ewentualnych uszkodzeń widocznych z zewnątrz, sprawdzić stan ich mocowania, szczelność połączeń instalacji gazowej (ewentualne wycieki LPG i cieczy chłodzącej) oraz wykonać wspomniany już przegląd powłok antykorozyjnych pod samochodem.
Należy sprawdzić także mocowanie przewodów gazowych pod samochodem, które w warunkach zimowych są narażone na kontakt z podłożem (śniegiem, lodem i błotem pośniegowym). Jeśli w samochodzie stosowane są ekrany termiczne (oddzielające przewody układu zasilania gazowego od układu wylotu spalin) także należy sprawdzić stan ich mocowania.
W instalacji LPG powinno się także sprawdzić stan instalacji elektrycznej, szczególnie wszelkich złącz, które w czasie kiedy są wystawione na działanie wilgoci i soli drogowej mogły ulec mniejszej lub większej destrukcji, a jak wiadomo ich stan wpływa na działanie wszystkich elementów instalacji gazowej.
Korzystając z dobrych warunków atmosferycznych warto trochę uwagi poświęcić samochodowi przed sezonem letnim, kiedy większość z nas korzysta ze swych pojazdów bardziej intensywnie i z reguły na większych dystansach.
Zobacz stronę producenta:
Tartariniwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl