W modelach tego producenta (a także u siostrzanej Kii) takie rozwiązanie nazywa się ISG (Idle Stop and Go). Zasada działania jest jednak taka sama, jak w innych układach tego typu: podczas postoju, np. na światłach, przejeździe kolejowym lub w korku, silnik automatycznie wyłącza się i zapobiega marnowaniu paliwa podczas pracy na biegu jałowym.
Można by się zastanawiać, jaka z tego korzyść, skoro co chwila następuje rozruch. Przecież uczono nas, że lepiej zostawić motor „na chodzie” niż co chwila go gasić i zapalać na nowo.
Sekretem jest rozrusznik nowego typu, współpracujący ze sterownikiem jednostki napędowej. Bardziej niż z wyłączeniem, mamy do czynienia z czymś w rodzaju „uśpienia”, dzięki czemu silnik budzi się do życia momentalnie w chwili „zapięcia” biegu i naciśnięcia gazu. Jak podaje producent, nowa technologia redukuje apetyt wersji 1,6 o 7%, a emisję dwutlenku węgla ze 152 do 142 g/km. Niby nic, ale do wielkiego wąską ścieżką...
Hyundai i30 blue wejdzie do sprzedaży w połowie 2009 r. i będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru, o pojemności 1,4 lub 1,6 l, oraz w dwóch znanych już odmianach nadwoziowych - jako 5-drzwiowy hatchback lub kombi. W krótkim czasie także pozostałe modele „koreańskiego tygrysa” zostaną wyposażone w system ISG.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl