Dystans z Warszawy do Krakowa (310 km) autobus pokonał na własnych kołach, bez konieczności doładowania akumulatorów, a po dojechaniu na miejsce okazało się, że bateria zachowała jeszcze 31% pojemności.
Podawane przez producenta dane odnośnie przebiegu autobusu na jednym ładowaniu potwierdzają się. W czasie jazd testowych w Warszawie pojazd na jednym ładowaniu pokonywał odcinki około 250 km.
Koszt pokonania takiego odcinka to około 125 zł (50 zł/100 km), co stanowi 25% kosztów paliwa autobusu zasilanego konwencjonalnie (za pomocą silnika Diesla).
Przy dziennym przebiegu autobusu w granicach 150 km autobus elektryczny BYD jest w stanie zaoszczędzić około 80 tys. zł rocznie w stosunku do dieslowskiego odpowiednika, przy zerowej emisji spalin. Przy takim dziennym przebiegu czas ładowania baterii trakcyjnej autobusu wynosi około 3 godzin.
W pierwszym kwartale 2013 r. BYD K9 uzyskał homologację europejską, co pozwoliło na oficjalne rozpoczęcie sprzedaży. Elektryczne autobusy BYD kursują już w Holandii (6 sztuk, 35 zamówionych) i we Włoszech (2 sztuki w Mediolanie). Pierwsze zamówienia spłynęły także z Turcji i Izraela, a w Stanach Zjednoczonych rozpoczęto realizację planu budowy fabryki autobusów z przeznaczeniem na rynek północnoamerykański.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl