Dzięki znanej z elektrycznego Chevroleta technologii Voltec, czteromiejscowe coupe Cadillaca może przejechać do 65 km wyłącznie na silniku elektrycznym - bez spalin i paliwa. Zgoda, że to niewiele, ale wystarczająco dużo, by pojechać do pracy, po dzieci, na zakupy i wrócić do domu, by podłączyć auto do gniazdka i przygotować je do jazdy następnego dnia. Ładowanie z sieci 240-woltowej trwa 3 godziny, ze 120-woltowej (takie dwa standardy napięcia obowiązują w USA) - około ośmiu.
Co zrobić, jeżeli zamierzamy pojechać dalej? Po prostu jechać dalej! Podobnie jak Volt, Converj ma silnik spalinowy pełniący rolę generatora elektryczności dla „wysychających” akumulatorów. Łączny zasięg zwiększa się w ten sposób do kilkuset kilometrów, bez ryzyka wyczerpania baterii w miejscu, gdzie nie będzie możliwości ponownego jej naładowania.
Samochód wyposażono także w system odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, co zwłaszcza w jeździe miejskiej prowadzi do oszczędności. Ponadto, na dachu znalazły się ogniwa słoneczne, z których można zasilać pokładową elektronikę.
Koncepcyjny model, opracowany według obowiązującej w firmie od kilku lat formuły stylistycznej i postawiony na dużych kołach (21 cali z przodu, 22 z tyłu), wygląda ostro. Jak sugerują dane techniczne, nie do końca ma to przełożenie na osiągi: Converj dysponuje wprawdzie momentem obrotowym o wartości 370 Nm (dostępnym„od ręki”), co powinno zapewnić bardzo sprawne ruszanie spod świateł, jednak pod względem mocy (163 KM) i prędkości maksymalnej (160 km/h) odstaje od tego, do czego przyzwyczaiły nas auta tej klasy. Pamiętajmy jednak, że mamy do czynienia z pojazdem elektrycznym, którego idea rozwijana jest na poważnie od stosunkowo niedawna. Zresztą, czy naprawdę potrzebujemy jeszcze mocniejszych samochodów? Do poruszania się po zatłoczonych miastach na pewno nie.
Cadillac nie poinformował na razie o planach wprowadzenia tego samochodu do produkcji. Z jednej strony, rozszerzanie oferty o modele przyjazne środowisku ułatwiłoby przetrwanie panującego kryzysu i przyciągnęłoby do marki nową grupę ekoświadomych klientów, z drugiej jednak General Motors czeka prawdopodobnie na reakcję rynku na Chevroleta Volt, który ma trafić do sprzedaży w 2010 roku w cenie około 40 tysięcy dolarów. Sytuacja finansowa koncernu jest na tyle poważna, że jego szefowie wolą postępować ostrożnie i nie ryzykować chłodnego przyjęcia i słabej sprzedaży kilku kosztownych w opracowaniu modeli, dlatego jako pierwszy z pewnością zadebiutuje „tańszy brat”. Gdy przetrze szlaki, możemy spodziewać się bardziej wytwornego rodzeństwa. Im liczniejsze będzie, tym lepiej, a zatem czekamy.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl