Suzuki albo wyjątkowo dobrze odrobiło pracę domową, albo obok nowych propozycji przywiozło do Tokio modele szykowane na edycję salonu AD 2009, które nie zostały wtedy na czas ukończone (Tokyo Motor Show to impreza typu biennale, czyli odbywająca się raz na dwa lata, jak wystawy w Paryżu i Frankfurcie nad Menem). Trzy concept cary o różnym poziomie oderwania od rzeczywistości to naprawdę niezły wynik, nieosiągalny nawet dla dużo większych producentów. Prezentowany tu Q-Concept to, jak nietrudno odgadnąć, ten najbardziej szalony. Czyżby zalew podobnych wehikułów w ostatnim czasie miał na celu oswojenie nas z nimi, zanim wyjadą na ulice?
Napędzany elektrycznie „łącznik” pomiędzy motocyklami a samochodami, legitymujący się wymiarami 2,5 x 1,3 x 1,65 m (długość x szerokość x wysokość), oferuje miejsca dla dwojga w układzie tandemowym, czyli pasażer usadowiony jest za kierowcą. Silnik i akumulatory umieszczone pod fotelami rozpędzają zamkniętych w cukierkowo polakierowanym pudełeczku podróżnych do prędkości 60 km/h i przewożą ich na maksymalną odległość 50 km. W razie potrzeby, siedzenie z tyłu można złożyć lub całkowicie zdemontować w celu zwiększenia przestrzeni na bagaż, chociaż na wakacje i tak się tym fikuśnym maleństwem nie pojedzie. Chyba że z Władysławowa do Łeby.
Suzuki przekonuje nas, że Q-Concept reprezentuje zupełnie nową filozofię mobilności. Albo ktoś im w porę nie powiedział o istnieniu wspomnianego już Renault Twizy, albo faktycznie pojazd opracowano już dwa lata temu i zostawiono w magazynie, a teraz tylko odkurzono i zawieziono na wystawę, bez aktualizowania materiałów promocyjnych.
A może po prostu Japończycy ulegli powszechnej ostatnio manii innowacyjności i indywidualizmu na siłę, w ramach której nowe modele typu kombi to sports tourery, a vanom nadaje się wydumane miana multi sports vehicle lub urban activity vehicle. To już było, proszę państwa, ale forma niewątpliwie ciekawa. Czy wytrzyma próbę czasu i zmaterializuje się w postaci seryjnej? Tego pewnie jeszcze nawet w Suzuki nie wiedzą.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl