Stanowiący jawną obrazę aerodynamiki pojazd to kompletnie nierealna wizja tego, jak można efektywnie wykorzystać przestrzeń we wnętrzu. Za sprawą ulokowania zespołu napędowego pod podłogą, cała kubatura zamknięta w pionowych ścianach przedniej, tylnej i bocznych nadaje się do użycia. Dzięki temu mierzący 3,4 m długości (z czego 2,45 m przypada na rozstaw osi), 1,48 m szerokości i 1,9 m wysokości „blok na kółkach” zapewnia swojemu kierowcy i pasażerom więcej niż godziwe warunki podróżowania, zaś wielkie unoszone drzwi i próg wejściowy znacznie ułatwiają dostęp i zajmowanie miejsc. Fotele i kierownicę (!) można po dotarciu do celu złożyć i schować pod podłogą, uzyskując zamknięte pomieszczenie o regularnych kształtach, z ekranem wbudowanym w prawą ścianę nadwozia. Czyżby kamper przyszłości?
Nie mniej nowatorski jest użyty w Sho Case napęd. Ogniwo paliwowe nikogo już dzisiaj nie dziwi, jednak to nie jest zwykłe ogniwo. To autorskie dzieło Daihatsu powstało bez wykorzystania kosztownych metali szlachetnych, takich jak np. powszechna w tego rodzaju układach platyna. Zdaniem producenta, takie rozwiązanie daje nadzieję na stworzenie w perspektywie kilku lat niedrogich ogniw produkowanych masowo, co na pewno przyspieszyłoby rozwój podobnej technologii, wciąż będącej w powijakach. Drugie novum polega na tym, że energia w ogniwie nie powstaje z wodoru, lecz - jak to dość tajemniczo określają Japończycy - paliwa ciekłego o wysokiej gęstości energii. Szczegóły pozostają nieznane, być może ze względów patentowych. A może to tylko dawkowanie informacji dla wzmożenia zainteresowania?
Nie trzeba chyba dodawać, że FC Sho Case nie ma najmniejszych szans na produkcję seryjną. Trudno też dzisiaj wieszczyć, czy technologia zastosowanego w kwadratowym autku innowacyjnego ogniwa paliwowego rozwinie się i utoruje sobie drogę do nieco bardziej konwencjonalnie stylizowanych samochodów przyszłości. Jeżeli napędy elektryczne w porę nie zdominują motoryzacji jutra, wtedy kto wie...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl