Najważniejsze elementy zespołu napędowego pochodzą zresztą wprost od tego ekologicznego hatchbacka japońskiej marki, zdobywcy tytułu Samochodu Roku 2011. Źródło mocy stanowi 109-konny silnik synchroniczny, czerpiący energię z akumulatora litowo-jonowego złożonego z 48 ogniw. Wprawdzie wartość „poweru” nie oszałamia, ale za to jednostka napędowa generuje porządny moment obrotowy (280 Nm), dzięki któremu poruszanie się tym małym autobusem nie powinno stanowić dla kierowcy testu wytrzymałości psychicznej. „Plusem dodatnim” jest niewątpliwie również cisza we wnętrzu, niezależnie od intensywności przyspieszania czy prędkości (przy szybszej jeździe co najwyżej do głosu – dosłownie! – dochodzą szumy toczenia i opływającego powietrza). Przestronność i możliwość aranżowania kabiny
według chwilowych potrzeb przewozowych to natomiast cecha wrodzona każdego NV200.
Aby odróżnić odmianę „bez paliwa, bez rury wydechowej i bez emisji” od egzemplarzy konwencjonalnych, Nissan zaaplikował swojemu vanowi kurację upodabniającą samochód także na zewnątrz do modelu Leaf. Najbardziej oczywista oczywistość to błękitny lakier, zaś oprócz niego pojawiły się nieco przestylizowane reflektory i lampy tylne, nowy zderzak i klapka skrywająca gniazdo ładowania, a zastępująca klasyczną osłonę chłodnicy. Dzieła dopełniają dwubarwne felgi aluminiowe, także z błękitnymi akcentami, zaprojektowane specjalnie dla tego pokazowego modelu. Nie mielibyśmy nic przeciwko, żeby przetrwały w wersji seryjnej. Kosmetyczne zmiany zaszły także we
wnętrzu: pojawiły się akcenty współgrające kolorystycznie z nadwoziem oraz nowy panel środkowy, zdominowany przez multimedialny ekran w stylu nowoczesnego tabletu.
Masowo produkowany e-NV200 pojawi się zarówno jako model osobowy, jak i dostawczy. Ten drugi wariant jest już zresztą od połowy 2011 r. testowany w warunkach codziennej eksploatacji przez japońską pocztę, rozwożąc przesyłki i wykonując inne standardowe dla tego rodzaju służby zadania w Yokohamie. Nie można wykluczyć, że pewna liczba seryjnych aut trafi również do Nowego Jorku, gdzie po przemalowaniu na charakterystyczny żółty kolor zasili flotę tamtejszych taksówek. Klasycznie napędzany NV200 stał się bowiem nowym dedykowanym Yellow Cab,
wypierając przestarzałe i paliwożerne, choć uwielbiane przez kierowców Fordy Crown Victoria. Nissany na pewno będą oszczędniejsze od swoich poprzedników w tej roli nawet jako spalinowce i bardziej uniwersalne w roli taxi (choć bardziej kompaktowe niż wielkie sedany), ale wersja elektryczna to dopiero byłoby coś (o ile zasięg okaże się rozsądny). Ciekawe, czy i amerykańscy policjanci będą się wkrótce przesiadać na japońskie samochody...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl