Duże wystawy samochodowe w ostatnich latach nie obywają się bez prezentacji kolejnych koncepcyjnych Nissanów napędzanych energią elektryczną. Widzieliśmy np. dwa „kosmicznie” wyglądające autka o swojsko brzmiącej nazwie Pivo (z obrotową kabiną), małego Nuvu o sympatycznej aparycji oraz znany i kultowy w Japonii Cube w wersji Denki, czyli „pod napięciem”. Ten ostatni był do obejrzenia także w Polsce (podczas I Zlotu Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych w Gdyni, we wrześniu 2008 r.) i wydawał się najbliższy produkcji seryjnej, jednak przedstawiciele firmy twierdzili, że to tylko pojazd badawczy, służący zbieraniu doświadczeń. Doświadczeń, z których na pewno skorzysta i Renault, a w dalszej perspektywie - kto wie - może i Dacia.
Jak podał brytyjski magazyn Autocar, kres domysłom stanie się 2. sierpnia, kiedy Nissan pokaże światu oficjalnie swój elektryczny pojazd, na początek w formie prototypu. Prezentacja będzie połączona z ceremonią otwarcia nowej siedziby głównej w Yokohamie. Auto, o którym mówi się, że będzie pięciodrzwiowym hatchbackiem o unikalnej stylistyce (co nie znaczy koniecznie, że będzie taka wspaniała - po prostu samochód nie zostanie oparty o żaden znany dotąd model, lecz opracowany „od zera”). Premiera ostatecznej wersji, jaka począwszy od zimy 2010 r. zacznie opuszczać bramy fabryki, nastąpi podczas październikowego salonu w Tokio.
Nieznany jeszcze z nazwy Nissan skorzysta z dobrodziejstw dzisiejszej technologii. Moc będzie czerpał z wydajnych i żywotnych akumulatorów litowo-jonowych, zapewne nie zabraknie także systemu odzyskującego energię podczas hamowania.
Jak zapewnił osobiście szef firmy, Carlos Ghosn, który miał okazję osobiście wypróbować przedseryjny egzemplarz, auto ma oferować komfort i przestronność modelu segmentu B przy kosztach utrzymania na poziomie najmniejszych przedstawicieli segmentu A (to trochę tak, jakby jeździć np. Fordem Fiestą, a płacić za Ka). O cenie na razie nie wspomniano, ale nie spodziewajmy się tak nowoczesnej technologii „za grosze”. Produkcja będzie się początkowo odbywać w tempie 50 tys. sztuk rocznie, lecz jeśli popyt będzie odpowiedni, wzrośnie, a tajemniczy model może z czasem także wyjeżdżać z bram zakładów Nissana poza Japonią, w tym w Europie. Kurtyna w górę!
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html