Na miejsce cichej premiery wybrano forum innowacji ADEME. Zaprezentowany tam koncepcyjny samochód (czy aby na pewno?) jest wspólnym dziełem inżynierów koncernu PSA, współtworzonego przez Peugeota i Citroëna. Być może także z tego powodu nie odsłonięto go podczas frankfurckiej IAA, bo gdzie miałby wtedy stanąć - w połowie drogi pomiędzy stoiskami francuskich producentów? Cóż, przynajmniej nie jest jednym z kilku podobnych wehikułów, lecz ma całą, choć niewątpliwie węższą, publiczność dla siebie.
Jak nietrudno zgadnąć, VELV dysponuje napędem elektrycznym. Jego 27-konny silnik czerpie energię z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 8,5 kWh i rozpędza 650-kilogramowy czteroślad (tylne koła zestawiono ze sobą jak „bliźniaki” w ciężarówkach) maksymalnie do 110 km/h.
Lepiej jednak nie nadużywać tego parametru, ponieważ pojedyncze ładowanie ogniw wystarcza na pokonanie nie więcej niż 100 km.
Nieco skomplikowana jest procedura zajmowania miejsc w kabinie. Nadwozie zaopatrzono w parę klasycznych drzwi, które jednak nie otwierają się razem z szybami bocznymi. Te bowiem unoszą się do góry, jak skrzydła legendarnego Mercedesa 300 SL. Dalszych analogii brak. Ciekawostką natomiast jest układ foteli we wnętrzu i ich liczba. Kierowca siedzi pośrodku z przodu, zaś dwoje pasażerów „oskrzydla” go nieco z tyłu. Debiutujący we Frankfurcie potencjalni rywale nie oferują tak wiele.
PSA milczy na temat możliwości wprowadzenia auta do produkcji twierdząc ogólnikowo, że skonstruowano je z myślą o flotach i sieciach wypożyczalni samochodów, jednak biorąc pod uwagę wysyp podobnych propozycji ze strony innych producentów (oraz niewątpliwą przewagę konceptu PSA nad konstrukcjami konkurencyjnymi w postaci trzeciego miejsca), nie da się wykluczyć, że prędzej czy później coś takiego pojawi się na rynku. Na podstawie detali stylistycznych, takich jak wlot powietrza z przodu czy tylne lampy, obstawiamy, że będzie to raczej Peugeot niż Citroën. Czy faktycznie? Może dane nam będzie się przekonać.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl