Ekologiczne trojaczki powstawały w fabryce Mitsubishi w miejscowości Mizushima, skąd wersje ze znaczkami Citroëna i Peugeota były importowane do Europy. Wspólne przedsięwzięcie ruszyło w 2010 r. (a więc w rok po rozpoczęciu produkcji oryginalnego i-MiEV-a) i zakładało wypuszczenie na rynek 100 tys. egzemplarzy samochodów wszystkich trzech marek. Śmiałych założeń nie udało się spełnić – do dziś powstało tylko 28 tys. aut i teraz z trzech modeli pozostaje tylko jeden. Podobno do czasu, ale terminu ponownego uruchomienia produkcji wersji francuskich nie ujawniono.
Jak to zgrabnie ujęto, PSA musi teraz „dostosować podaż do popytu”. w praktyce oznacza to, że w okresie styczeń-czerwiec 2012 nabywców znalazło tylko 935 Citroënów C-Zero i 852 Peugeoty iOn. Aby więc dopasować produkcję do takiego zapotrzebowania rynku, należałoby przenieść ją ze zautomatyzowanej fabryki do niewielkiej manufaktury, gdzie auta budowano by ręcznie. Rzecznik Mitsubishi przyznał otwarcie, że w momencie wprowadzania samochodów do sprzedaży niewłaściwie zmierzono siły (producentów) na zamiary (klientów) i doszło do przeszacowania liczby wytwarzanych egzemplarzy.
Informacja podana przez Japończyków ostudzi z pewnością optymizm zwolenników elektrycznych samochodów, które jak na razie oferują mało atrakcyjną relację ceny zakupu do funkcjonalności. Taki Peugeot iOn (wciąż dostępny w polskim cenniku) kosztuje bowiem 121770 zł, a za tę kwotę kupujący otrzymuje auto o wielkości i jakości Fiata Pandy, które po jednorazowym naładowaniu akumulatora przejeżdża zaledwie ok. 100 km. Pewnym rozwiązaniem mógłby okazać się leasing baterii, powodujący jednak, że kierowca co miesiąc ponosi takie koszty, jakby kupował benzynę. Sama świadomość oszczędzania środowisku szkodliwych związków zawartych w spalinach to zbyt mało, by przekonać firmy i użytkowników indywidualnych. w każdym razie na pewno nie tylu, ilu życzyliby sobie szefowie koncernów PSA i Mitsubishi. Czekamy na ciąg dalszy historii innowacyjnych trojaczków, którym planowana rewolucja póki co nie bardzo się udaje.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl