Przekaz jest prosty: kolejne modele z błękitnym owalem na masce będą bardziej agresywne z wyglądu, ale łagodniejsze z charakteru. Jeździć będą wciąż dynamicznie, ale palić i emitować przy okazji wyraźnie mniej, odpowiednio, paliwa i szkodliwych spalin, ze złowrogim dwutlenkiem węgla na czele. Zaczął się ten festiwal nazywania „języka wzornictwa” jeszcze w latach 90. XX w., kiedy świat ujrzał Forda Ka i usłyszał, że oto narodził się New Edge Design. Potem był nie mniej nowatorski Focus, drastycznie zrywający z tradycją Escorta, a potem już bardziej mdłe Mondeo, Fiesta i Fusion. Wtedy z kolei powstał Kinetic Design, lecz i on wkrótce ustąpi miejsca nowej filozofii. To właśnie zapowiada Evos, odsłonięty podczas 64. edycji IAA we Frankfurcie.
Koncepcyjny Ford sprawia wrażenie coupé, ale zaopatrzono go w czworo drzwi. Wszystkie je zawieszono w dachu i słupkach przednich i tylnych, dzięki czemu otwierają się bardzo widowiskowo w górę i na skos, ujawniając czteromiejscowe wnętrze z indywidualnymi fotelami dla wszystkich pasażerów. Linie nadwozia nakreślono zdecydowanie, nadając autu atletycznego, dynamicznego wyglądu. Wnętrze prezentuje się mniej agresywnie, za to dość futurystycznie ze swoimi trójwymiarowymi wskazaniami na ciekłokrystalicznym wyświetlaczu zastępującym klasyczne zegary oraz panelami sterowania menu komputera pokładowego oraz układem jezdnym umieszczonymi na krawędzi siedziska fotela i drzwiach zamiast tradycyjnie na konsoli. Największa innowacja to „uczący się” system informatyczno-rozrywkowy, który może przygotować auto do jazdy (uruchomić silnik, ogrzać lub schłodzić wnętrze i nastawić ulubioną stację radiową) jeszcze zanim zasiądzie w nim kierowca.
Pod niecodzienną skórą, zwiastującą nadejście epoki „jednego” Forda (modele europejskie i amerykańskie, podobnie jak te oferowane na pozostałych rynkach, będą wreszcie takie same), skrywa się nie mniej nowoczesna, ale znana już technika. Evos to hybryda typu plug-in, wykorzystująca silniki spalinowy i elektryczny oraz baterię ogniw litowo-jonowych C-Maxa Energi, który zadebiutuje w USA w 2012 r., a rok później wyjedzie na drogi Starego Kontynentu. Mamy więc 2-litrowego benzynowca, który stara się jak najrzadziej wyręczać w pracy zasilanego elektronami brata oraz ładowany z gniazdka akumulator, służący za podstawowy „zbiornik paliwa” zawsze wtedy, kiedy jest to możliwe. Także układ napędowy Evosa jest inteligentny i zbiera informacje o
stylu jazdy kierowcy oraz możliwych celach podróży w celu dobrania istniejących zasobów energii w taki sposób, by przejechać założony dystans możliwie najbardziej oszczędnie i ekologicznie. Samochód „wie” nawet, kiedy wkracza w strefę o ograniczonym ruchu dla pojazdów spalinowych i przechodzi w tryb elektryczny. Czy następne pokolenie Fordów odziedziczy to rozwiązanie po Evosie razem z odważnymi liniami karoserii? Czekamy z niecierpliwością, by się dowiedzieć!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl