Jak większość hybryd „z wtyczką”, czyli takich, które można naładować w garażu, by potem przejechać pewien (relatywnie niewielki) dystans wyłącznie z użyciem energii elektrycznej (w tym przypadku 50 km), Passat GTE ma się charakteryzować rewelacyjnie niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Jak deklaruje producent, na pokonanie 100 km wystarczą 2 l paliwa i 13 kWh energii zmagazynowanej w akumulatorze litowo-jonowym, co ma odpowiadać emisji CO2 w wysokości zaledwie 45 g/km. Rzecz w tym, że takie rezultaty możliwe są tylko przez pierwsze 100 km. Dlaczego?
Ano dlatego, że w celu uzyskania zużycia paliwa na poziomie 2 l/100 km trzeba wyruszyć w podróż z naładowanym do pełna akumulatorem. Przez 50 km jedzie się na samym prądzie (a to i tak pod warunkiem nieprzekraczania prędkości 130 km/h), zaś potem samochód staje się konwencjonalną hybrydą, czyli silnik elektryczny wspomaga spalinowy, ale go nie wyręcza. Dopóki bateria nie zostanie naładowana ponownie, tak niskie spalanie nie będzie możliwe. Z drugiej strony, jeżeli by ładować ogniwa regularnie i poruszać się na krótkich odcinkach miejskich, o benzynie można całkowicie zapomnieć. Coś za coś.
Wydajność systemu hybrydowego (nawet po zużyciu energii potrzebnej na jazdę w trybie EV) jest jednak według Volkswagena taka, że z pełnym akumulatorem i 50-litrowym zbiornikiem benzyny Passat GTE ma przejeżdżać 1000 km bez postojów na tankowanie. Do niedawna takie rezultaty uzyskiwały tylko diesle, a przecież hybrydowy „pasek” ma pod maską benzynową jednostkę 1,4 TSI. Silnik wytwarza moc 156 KM, a wespół ze 115-konną jednostką elektryczną produkuje 218 KM użytecznej, dostępnej na zawołanie mocy. Co nie mniej ważne, a może nawet ważniejsze, moment obrotowy wynosi aż 400 Nm, a więc rodzinny Volkswagen będzie w stanie popędzić kota niejednemu autu o sportowych aspiracjach podczas startu spod świateł. Zwłaszcza że siła napędowa przenoszona jest na koła za pośrednictwem szybkiej jak myśl skrzyni DSG (dwusprzęgłowej) o sześciu przełożeniach.
Passat GTE wejdzie do sprzedaży od razu jako sedan i kombi, a więc będzie można wybierać między elegancką prezencją a względami praktycznymi. O ile jednak perspektywa kupienia samochodu palącego 2 l/100 km wydaje się kusząca, trzeba pamiętać, że aby w pełni wykorzystać potencjał hybrydy typu plug-in, trzeba mieć własny garaż, w którym można ją ładować (jak w przypadku auta całkowicie elektrycznego), a poza tym rozwiązania tego typu swoje kosztują i na pewno zwrot poniesionego dodatkowego wydatku (względem wersji wyłącznie benzynowej) nie następuje zbyt prędko. Tak czy owak, Passat GTE to kolejny dowód na to, że technologia PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) upowszechnia się, nawet jeżeli Volkswagen nie jest dziś już tak „ludowy”, jak wskazywałaby jego nazwa...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl