Wtedy pojazdy takie oferowała tylko firma Tata i Tata Hispano. Jak się okazuje autobusy takie produkują także Chińczycy.
Jak podaje producent, firma Yutong, kontrakt na dostawy gazowych autobusów hybrydowych dla miasta Dongguan w południowych Chinach opiewa na 100 pojazdów. Każdy z nich ma długość 10,5 m i mieści 79 pasażerów.
Autobusy wyposażono w spalinowy i elektryczny zespół napędowy. Spalinowa jednostka napędowa jest zasilana za pomocą gazu ziemnego, który jest przechowywany w postaci skroplonej (LNG) w zbiorniku kriogenicznym. Silnik pracuje tylko po przekroczeniu przez pojazd prędkości 23 km/h. Autobus rusza z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, co zapewnia brak emisji spalin i hałasu w rejonie przystanków, na których przebywają ludzie.
Po osiągnięciu prędkości 23 km/h gazowy silnik napędowy włącza się. W każdej sytuacji kiedy zapotrzebowanie na moc jest niskie silnik jest automatycznie wyłączany. W czasie hamowania energia kinetyczna pojazdu jest zamieniana na elektryczną, gromadzoną w baterii trakcyjnej
Jak podaje producent autobusy pozwolą zaoszczędzić 20% paliwa w stosunku do pojazdów napędzanych konwencjonalnie (silnikami Diesla) i ograniczyć roczną emisję dwutlenku węgla w Dongguan o 50 ton przy wyeliminowaniu emisji cząstek stałych.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl