REKLAMA
30.08.2010

Honda Jazz Hybrid - młodsza siostra

Podczas wrześniowego salonu samochodowego w Paryżu Honda zaprezentuje kolejną hybrydę ze swojej stajni. Po kompaktowym modelu Insight i małym sportowym coupe CR-Z, które są dedykowanymi pojazdami spalinowo-elektrycznymi, przyszedł czas na korzystającego z dwóch źródeł napędu małego Jazza.
REKLAMA
Jazz HybridHondaJazz Hybrid

Nowy samochód ma stanowić kartę wstępu do hybrydowego klubu Hondy, ponieważ będzie najtańszym modelem w gamie pojazdów używających benzyny i elektronów, natomiast pod względem technologicznym obędzie się bez rewolucji. Pod maskę Jazza trafi zespół napędowy przeszczepiony bez znieczulenia z większego Insighta - benzynowa jednostka o pojemności 1,3 l, bezstopniowa skrzynia biegów CVT oraz upakowany pomiędzy nimi motor elektryczny, który wspomaga tłokowego pobratymca w chwilach wzmożonego zapotrzebowania na „power”. Szczegółowe dane pojawią się później, tuż przed publicznym odsłonięciem lub zaraz po nim.

Odróżnienie wersji hybrydowej od konwencjonalnej to zadanie z gatunku „wytęż wzrok”. Wprawne oko zauważy jednak nowy zderzak, lekko przemodelowane klosze reflektorów i lamp tylnych, zmienioną, „kryształową” osłonę chłodnicy oraz panoramiczny szklany dach. Najważniejsza różnica ma być jednak widoczna dopiero po zajrzeniu w cennik, który na rodzimym rynku japońskim będzie otwierać kwota 1,59 mln jenów, podczas gdy większy Insight kosztuje od 1,89 do 2,1 mln jenów.

Jazz HybridHondaJazz Hybrid


Wprowadzając model Jazz, Honda zamierza dać prztyczka w nos Toyocie, która wprawdzie pozostaje liderem pod względem liczby oferowanych samochodów spalinowo-elektrycznych, ale w tej klasie nie ma na razie żadnego przedstawiciela.

Nie chcemy czepiać się samochodu, którego właściwie jeszcze nie ma, ale czy nie lepiej było zacząć od bardziej paliwożernych modeli z gamy? Rozumiemy ideę wprowadzenia na rynek „hybrydy dla początkujących”, ale auto tej wielkości chyba nie jest pierwszym w kolejce oczekujących do natychmiastowego obniżenia apetytu na paliwo. Cena w stosunku do wersji o napędzie tradycyjnym może okazać się zaporowa, bo trudno powiedzieć, czy oprócz pasjonatów kupujących hybrydy dla „lansu” ktoś zdecyduje się na wyłożenie większej sumy na auto tylko trochę oszczędniejsze. Z przedstawionych zdjęć wynika jednakże, że Jazz jest bardzo „zielony” i niech to będzie koronny argument przemawiający za udaniem się do salonu. Byle do jesieni!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Honda



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.