Jest on kurierem, który od 2003 r. użytkuje Forda Transita z fabrycznym systemem LPG. W momencie zakupu samochód miał symboliczny przebieg 10 mil (około 16 km).
W ciągu 11 lat eksploatacji pojazd pokonał 225 tys. mil (ponad 362 tys. km) na trasie pomiędzy Preston a Londynem.
W tym czasie samochód wypracował ponad 20 tys. funtów oszczędności (w stosunku do takiego samego samochodu z silnikiem diesla) związanych z kosztem zakupu paliwa.
Ford cały czas sprawuje się bez zarzutu. Oczywiście zdarzały się przypadki, że odmawiał on posłuszeństwa, lecz w większości przypadków problemy dotyczy zamków.
Zdarzyło się także, że silnik nie dał się uruchomić. Przyczyna była prozaiczna. Zabrakło benzyny, która jak wiadomo jest potrzebna do rozruchu jednostki napędowej dostosowanej do zasilania LPG.
Gdy nastała recesja byłem w stanie obniżyć swoje ceny, bo używałem LPG. W tym czasie miałem też Mercedesa Sprintera 311 CDI, który miał blisko 50% większą ładowność niż Transit. Lecz nawet jeśli przewóz wymagał wykonania dwóch kursów Transitem LPG koszty i tak były mniejsze niż w przypadku Mercedesa, którym ładunek można było dostarczyć jednorazowo.
LPG ma mniejszą o połowę cenę w stosunku do benzyny czy oleju napędowego. Aby dostać się z Preston do północnego Londynu trzeba pokonać dystans 230 mil (370 km). Kosztuje to 38 funtów na gazie. Na benzynie koszty wyniosłyby 80 funtów.
W ciągu ostatnich 6 lat, które były bardzo trudne finansowo oszczędności te pozwoliły mi przetrwać. Bez przesady mogę powiedzieć, że LPG było dla mnie prawdziwym wybawieniem w tym trudnym okresie.
Andy McGarvey
Nic dziwnego, że Andy rekomenduje autogaz jako idealne paliwo dla firm kurierskich i logistycznych zarówno małych jak i dużych. Oprócz znacznego zmniejszenia kosztów, które pozwalają obniżyć ceny dla klientów Andy chwali sobie także samą jazdę samochodem zasilanym LPG. Podkreśla, że jest ona bardzo płynna i cicha. Deklaruje też, że chciałby kupić kolejnego Transita LPG lecz niestety Ford nie oferuje obecnie tej opcji napędu.
Moim celem jest posiadanie 10 samochodów na LPG za około 5 lat. Nie chcę być firmą dużą taką jak Eddie Stobart, choć uważam, że ona także powinna spróbować zasilania LPG. Będę używał autogazu do końca życia. Jedynym wyjątkiem, pod warunkiem, że wygram na loterii, będzie zakup elektrycznego Mercedesa SLS.
Andy McGarvey
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html