Zacznijmy może od przybliżenia sylwetki samego Hummera. Marka ma korzenie podobne do Jeepa - zaczęło się od uniwersalnego pojazdu zbudowanego na zlecenie wojska, który stopniowo „przechodził do cywila” i zyskiwał grono zwolenników poza armią. Eksplodowała moda na „Humvee”, a jej najsłynniejszym bodaj przedstawicielem był Arnold Schwarzenegger. Byłby nim pewnie do dziś gdyby nie fakt, że gubernatorowi Kalifornii - stanu dbającego o środowisko i czyste powietrze - nie uchodzi już poruszać się takim paliwożernym „czołgiem”.
„Ucywilizowany” Hummer otrzymał nazwę H1, a gdy okazało się, że popyt stale rośnie, postanowiono stworzyć całą markę i zaprezentowano kolejne modele - lżejszego, choć dłuższego H2 i „małego” H3, o których można powiedzieć wszystko, tylko nie to, że są naprawdę małe. Podobnie sprawa przedstawia się ze zużyciem paliwa - H2 jest tak ciężki i konsumuje tyle benzyny, że jazda nim po niektórych amerykańskich drogach jest zabroniona przez prawo. Jak ma zresztą być inaczej, skoro pod maską montowano ogromny, 6-litrowy silnik V8 (w latach 2003-2007) lub jego jeszcze większy wariant o pojemności 6,2 l (od 2008 r.)?
Interes szedł świetnie, póki Amerykanów nie dopadły wysokie ceny paliw i nie obudziła się w nich świadomość ekologiczna. SUV-y o gargantuicznych rozmiarach z dnia na dzień straciły popularność, a General Motors, do którego należy Hummer, rozważa nawet wycofanie marki z rynku. Alternatywą byłoby wprowadzenie modeli naprawdę niedużych, w stylu koncepcyjnego HX. Zachowuje on w pełni brutalny, samczy charakter starszych i większych braci, nie wymaga przy tym wożenia ze sobą cysterny z benzyną (pracuje w nim V-szóstka o pojemności „zaledwie” 3,6 l, karmiona E85).
Oczywiście ratunkiem byłaby także aplikacja LPG jako źródła zasilania potężnych serc Hummerów. Sama firma jeszcze na to nie wpadła, ale kierowcy co poniektórych egzemplarzy - owszem.
Przedstawiamy dzieło firmy Expert Roczniak - „H-dwójkę” zasilaną autogazem. Oczywiście nadal żłopie jak smok, ale przynajmniej teraz nie „szarpie” tak bardzo po kieszeni. W dziale „Mam gaz” będziemy regularnie przedstawiać kolejne nietypowe samochody, których „nawyki żywieniowe” zostały zmienione przez nie unikające trudnych zadań warsztaty.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl