Tych, którzy złapią się za głowy z przerażenia lub poczują niebezpiecznie szybkie bicie serca, jak wtedy, gdy Porsche pokazało światu terenowe Cayenne, spieszymy uspokoić - to tylko prototyp. Przynajmniej na razie...
Auto nie poraża mocą, przynajmniej jak na egzemplarz tej marki, który dodatkowo przeszedł przez ręce specom z firmy Ruf. 204 KM krzesane przez silnik elektryczny nie robią szczególnego wrażenia, co innego jednak moment obrotowy, wynoszący 650 Nm. Wgniecenie głęboko w fotel podczas startu i przyspieszania gwarantowane na piśmie. Skoro o przyspieszeniu mowa, 911 EV odstaje nieco od swych benzynowych odpowiedników, rozpędzając się od 0 do 100 km/h w ok. 7 s. Spora w tym zasługa, choć raczej niedźwiedzia, litowo-jonowych baterii Axeon, ważących 550 kg (96 ogniw po 5,6 kg każde).
Umieszczono je m. in. w bagażniku, przez co i tak skromna przestrzeń bagażowa zupełnie przestała istnieć. I gdzie tu teraz wozić ulubione kije golfowe? Prędkość maksymalna, 224 km/h, do niskich nie należy, ale zagorzałych fanów Porsche raczej nie ukontentuje.
W warunkach codziennej eksploatacji zasięg elektrycznej „911” jest spory i oscyluje w przedziale 250-300 km. Można by bezszelestnie poruszać się po miastach, a władze Londynu nie mogłyby już nakładać absurdalnie wysokich opłat za wjazd do centrum. Pozostaje tylko pytanie - po co komu Porsche, którego nie słychać?
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl