Ktoś jakiś czas temu - nie podejmujemy się rozstrzygania kto i kiedy, ale z pewnością wielu chętnie przypisałoby sobie zasługę - wymyślił połączenie motocykla i samochodu. Tak narodziło się Renault Twizy oraz cała masa podobnych wehikułów, coraz liczniej przywożonych na światowe wystawy samochodowe. Czy za kilka lat powstanie z tego cały segment rynku, jeszcze nie wiadomo, ale z pewnością trwają intensywne badania nad zainteresowaniem potencjalnych nabywców. Sondowaniu nastrojów służy także Pico - jak sama nazwa wskazuje, mikroskopijne autko, oferujące dwa miejsca w konfiguracji tandemowej (pasażer za kierowcą) oraz ekologiczny i cichy napęd elektryczny.
Możliwości małego Daihatsu są takie, jak jego wymiary - skromne. Mierzący 2,4 m długości, 1,53 m wysokości i zaledwie 1 m szerokości przedstawiciel rodzącej się klasy „drogowego planktonu”, ważący jedynie 400 kg, oferuje maksymalnie 50 km zasięgu oraz prędkość do 50 km/h. Biorąc pod uwagę miejskie przeznaczenie autka, powinny to okazać się parametry w zupełności wystarczające, a kto potrzebuje w ciągu dnia podróżować więcej, może w ciągu dwóch godzin naładować akumulatory do pełna i dalej jeździć. Dziś w większości metropolii świata byłby z tym problem, ale w końcu Pico to nie propozycja na dziś. Nim wejdzie - w tej czy nieco innej formie - do produkcji, infrastruktura do szybkiego „tankowania” prądu ma szansę być bardziej rozwinięta i zaawansowana, zwłaszcza że dużo się w nią ostatnio inwestuje.
Oczywiście nie byłoby wystawowego pojazdu koncepcyjnego, gdyby nie innowacje i garść widowiskowych gadżetów. Daihatsu postawiło na skojarzenia z... Lamborghini (!), zamiast drzwi montując ochronne pałąki, uchylane nożycowo jak drzwi w słynnych włoskich supersamochodach sportowych. Wokół nadwozia przebiega zaś wyświetlacz LED-owy w stylu pasków wiadomości na ekranie telewizora, pokazujący informacje i ostrzeżenia dla przechodniów i innych użytkowników dróg. Trudno wyobrazić sobie, by ktoś czytał tekst pokazujący się na przejeżdżającym samochodzie - pomijając już fakt, że jest to potencjalnie niebezpieczne - ale na parkiecie Tokyo Motor Show wynalazek wygląda ciekawie i przyciąga wzrok, a przecież właśnie o to chodzi. Na szarą tapicerkę i deskę rozdzielczą z twardego, czarnego plastiku przyjdzie jeszcze czas.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl