Elektryczne jednoślady cieszą się coraz większą popularnością. Stowarzyszenie producentów rowerów (ZIV) twierdzi, że sprzedaż takich pojazdów w Niemczech wzrosła w ciągu 3 lat prawie trzykrotnie, z 70 tys. w 2007 r. do 200 tys. w 2010 r. Szacuje się, że do 2018 r. udział takich pojazdów w niemieckim rynku rowerów osiągnie poziom 15 %. Podobnie sytuacja przedstawia się w całej Europie, w której nastąpił wzrost zainteresowania rowerami elektrycznymi w analogicznym okresie z około 200 tys. do 700 tys sztuk.
W powstaniu smarta ebike udział ma renomowany, niemiecki producent rowerów elektrycznych GRACE, który także zajmie się jego wytwarzaniem.
Ciekawa stylistyka w połączeniu z zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi nawiązują do najlepszych tradycji smarta. Smart ebike wykorzystuje wydajny zespół napędowy, który przystosowany jest do odzysku energii hamowania. Zastosowano zatem hybrydowy (bio-elektryczny) układ napędowy z bezszczotkowym silnikiem elektrycznym BionX. Jednostka napędowa o mocy 250 W włącza się, gdy rowerzysta zaczyna naciskać na pedały. W czasie hamowania zmienia się w generator i ładuje baterię.
Do przeniesienia napędu zastosowano przekładnię pasową, która charakteryzuje się dużą trwałością (bez konieczności konserwacji) i cichą pracą. Rowerzysta ma do dyspozycji trzybiegową przekładnię, która przenosi siłę napędową na 26 calowe tylne koło.
Dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 400 Wh, w zależności od rodzaju eksploatacji, jednoślad może pokonać bez ładowania nawet ponad 100 km. Akumulator jest ukryty w zintegrowanej z ramą obudowie z tworzywa sztucznego. Jest on przystosowany do szybkiego demontażu i ładowania z gniazda elektrycznego.
Układ hamulcowy roweru wykorzystuje mechanizmy tarczowe znanej w świecie rowerowym firmy Magura.
Zgodnie z duchem czasów przednie i tylne oświetlenie wykonano w oparciu o technologię LED, która pozwala na zminimalizowanie zużycia energii elektrycznej.
Nie obyło się także bez integracji roweru z urządzeniami typu smartfon, czemu służy port USB. Planuje się stworzenie specjalnej aplikacji dla iPhone’a, która będzie umożliwiać obserwację stanu naładowania baterii roweru oraz przejechanego dystansu.
Rower ma kosztować 2,9 tys. euro.
fot. gazeo.pl
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl