Niepozorny Jazz okazuje się całkiem uniwersalnym samochodem - na jego bazie powstała już mała hybryda, pod względem technicznym tożsama z większym Insightem, teraz publiczności pokazano wersję z akumulatorami zamiast zbiornika paliwa i silnikiem, w którym zamiast tłoków jest wirnik. Wszechstronność ta wynika w dużej mierze z przypominającego vana, jednobryłowego nadwozia, w którym łatwiej wygospodarować przestrzeń na dodatkowe komponenty układu zasilania i napędu, bez poświęcania walorów użytkowych.
Szczegóły ujawniono niestety w sposób bardzo oszczędny (czytaj: prawie wcale). Wiadomo, że motor wprawiający auto w ruch pochodzi - po zmianach - z innowacyjnego modelu FCX Clarity, wyposażonego w wodorowe ogniwo paliwowe.
Energia dla jednostki napędowej, zdolnej do rozpędzenia małej Hondy do 145 km/h, płynie oczywiście z baterii ogniw litowo-jonowych, które zapewniają autu zasięg 160 km (licząc według amerykańskiego cyklu pomiarowego EPA). Układ napędowy może pracować w jednym z trzech trybów - Econ, Normal i Sport - dzięki którym kierowca wybiera pomiędzy maksymalnym zasięgiem (większym, odpowiednio, o 17 i 25% niż w trybach Normal i Sport), osiągami (porównywalnymi ponoć z tymi generowanymi przez dwulitrowego spalinowca) lub kompromisem między jednym a drugim.
Ponowne ładowanie może trwać prawie 12 godzin, ale trzeba wziąć pod uwagę, że w USA prąd w sieci ma napięcie 120 V. Podłączenie do gniazdka 240-woltowego skraca czas napełniania do niecałych 6 godzin. Cały szkopuł tkwi jednak w tym, że Europejczykom nieprędko dane będzie ten samochód kupić i przypiąć do źródła energii we własnym garażu. Japończycy planują wprawdzie wprowadzić model Fit EV do seryjnej produkcji, ale na początek (czyli w 2012 r.) trafi on na rynek rodzimy i - jak łatwo wywnioskować z miejsca premiery - amerykański. Z czasem Fit, przemianowany na Jazza, wjedzie pewnie i na drogi Starego Kontynentu, jednak na dokładną datę premiery trzeba jeszcze poczekać.
Do dyspozycji przyszłych użytkowników trafi interesujący gadżet - niewielkie urządzenie do zdalnego monitorowania stanu akumulatorów, co ma pomagać efektywnie planować trasy i unikać sytuacji, w której ogniwa rozładowują się z dala od źródła energii. Kieszonkowy panel kontrolny pomoże także rozpocząć ładowanie w konkretnym momencie, a nawet uruchomić na odległość klimatyzację. Za pomocą elektronicznego dodatku będzie nawet można tak skonfigurować ładowarkę, żeby uzupełniała zapasy w bateriach tylko wtedy, gdy taryfy za prąd są niskie. Zintegrowana nawigacja wskaże zaś punkty publicznego ładowania na wyznaczonej trasie. Czyżby koń mądrzejszy od jeźdźca?
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html