Zaprezentowany publiczności prototyp, skonstruowany na bazie dostawczego Vito, zapowiada początek ery mobilności w ruchu lokalnym bez emisji CO2. Vito będzie pierwszym w świecie transporterem wyposażanym fabrycznie w napęd elektryczny. Spółka Daimler AG akcentuje w ten sposób własne poczucie odpowiedzialności w dziedzinie mobilności ekologicznej. Zaprezentowany Vito jest efektem prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez spółkę Daimler AG, a koncentrujących się na trzech kierunkach: doskonaleniu silników spalinowych, wzroście efektywności poprzez odpowiedni rozwój pojazdów o napędzie hybrydowym i bezemisyjnym napędzie pojazdów, opartym na ogniwie paliwowym.
W ciągu roku 2010 ponad 100 egzemplarzy Mercedesa Vito zostanie przekazanych dwudziestu klientom. Będą to w pierwszym rzędzie zarządcy flot oraz instytucje publiczne, których zadaniem jest realizowanie przewozów na terenach wrażliwych ekologicznie pojazdami pracującymi cicho, nie emitującymi substancji toksycznych i CO2. Głównym obszarem ich eksploatacji będą krótkie trasy w centrach miast, z częstymi postojami. W następnym etapie planuje się dostawę dalszych 2000 pojazdów tego typu.
Koncepcja napędu opiera się na rozwiązaniach opracowanych wyłącznie na potrzeby napędu elektrycznego i rezygnuje z mechanizmu napędowego stosowanego w silnikach spalinowych.
Energia niezbędna do napędu Vito jest gromadzona w bardzo wydajnych bateriach litowo-jonowych. Napięcie robocze 400 V, natężenie 16 A i pojemność 32 kWh pozwalają na uzyskanie zasięgu średnio 130 km, a przy odpowiedniej technice jazdy nawet większego. Silnik elektryczny osiąga moc maksymalną 90 kW (122 KM). Osiągi samochodu są dostosowane do potrzeb klientów: prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 80 km/h pozwala na wykonywanie zadań transportowych zarówno w mieście, jak i na trasach podmiejskich.
W zakresie wyposażenia zapewniającego bezpieczeństwo, w Vito o napędzie elektrycznym nie zastosowano żadnych ograniczeń. Wszystkie pojazdy tego typu będą standardowo wyposażone w układ ESP z systemami ABS i ASR. Również liczba i rodzaj poduszek powietrznych nie uległa zmianie w stosunku do aktualnych standardów. Dla zagwarantowania bezpieczeństwa pasywnego, pojazdy będą poddawane testom zderzeniowym. Nie ma też żadnych negatywnych różnic w porównaniu z Vito o napędzie konwencjonalnym, jeśli chodzi o ładowność i pojemność transportową: ładowność przekracza 900 kg.
Montaż Vito o napędzie elektrycznym będzie się odbywał na zasadzie produkcji seryjnej. Zakłady Mercedesa w Vitorii w Kraju Basków przygotowują się już do wyzwań, jakie stawia przed nim produkcja nowej wersji Vito. Zadania w zakresie logistyki, szkolenia pracowników i technologii produkcji uzyskują wsparcie finansowe ze strony rządu baskijskiego.
Również w Niemczech Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego (BMU) udziela spółce Mercedes-Benz Vans pomocy finansowej na realizację przedsięwzięć w dziedzinie badań i rozwoju oraz prób i eksploatacji u klientów.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl