Zgodnie z ideą samochody elektryczne powinny być doładowywane w miarę możliwości w czasie każdego postoju. Wynika to z faktu, że baterie trakcyjne we współczesnych pojazdach elektrycznych oferują niewielki zasięg na poziomie 100 - 150 km, a proces ładowania jest czasochłonny. Z tego powodu wykorzystanie każdego postoju do przynajmniej częściowego doładowania baterii trakcyjnych jest bardzo istotne, a instalowanie punktów doładowań w centrach handlowych wydaje się, w tym kontekście, znakomitym pomysłem.
Samochód jest zostawiany na parkingu, oczkując na powrót właściciela z zakupów, więc czemu tego czasu nie wykorzystać na doładowanie baterii?
Takiej filozofii jest wierna firma e+, która instaluje punkty doładowań samochodów elektrycznych, rozpoczynając właśnie od lokalizacji w centrach handlowych. Dotychczas były to tylko stołeczne galerie handlowe.
19 kwietnia firma otworzyła pierwszy punkt poza Warszawą. Powstał on w Łodzi, w Manufakturze, jednej z ciekawszych galerii handlowych w Polsce. Punkt doładowań jest dostępny bezpłatnie. Korzystanie z niego wymaga specjalnej karty zbliżeniowej wydawanej w biurze Manufaktury.
Oprócz tworzenia infrastruktury do doładowania samochodów elektrycznych e+ zajmuje się szeroko pojętą mobilnością elektryczną, dostarczając usługi w postaci finansowania (leasing lub wynajem), serwisu, ubezpieczenia i assistance samochodów z napędem elektrycznym. Firma jako pierwszy podmiot w Polsce zajęła się krótko- i długoterminowym wynajmem samochodów elektrycznych Mitsubishi i-MiEV w ramach współpracy z siecią wypożyczalni samochodów Express.
Z badań Samar-u wynika, że w 2011 r. w Polsce sprzedano poniżej 40 szt. pojazdów elektrycznych, podczas gdy we Francji miesięcznie rejestruje się pond 400 takich samochodów. Liczby pokazują, że pracy dla takich firm jak e+ nie powinno w najbliższych latach zabraknąć.
Otwarcie punktu doładowań było jednym z wydarzeń Car Show, odbywającej się w dniach 19 - 22 kwietnia 2012 r. w Manufakturze wystawy samochodów, na której zgromadzono pojazdy przeznaczone dla różnych grup użytkowników. Wśród nich na szczególną uwagę zasługiwała ekspozycja samochodów elektrycznych. Zaprezentowano co prawda tylko 3 takie pojazdy, ale były to produkty mocno zróżnicowane, przeznaczone dla zupełnie innych użytkowników.
Miłośnikom samochodów sportowych z pewnością przypadła do gustu Tesla Roadster z elektrycznym silnikiem o mocy 250 KM, który zapewnia pojazdowi o masie 1220 kg przyspieszenie do 100 km/h w czasie 3,9 s. Bateria trakcyjna samochodu zapewnia zasięg na pziomie 350 km.
Na kierowców ceniących oszczędną eksploatację w mieście oczekiwał Mitsubishi I-MiEV. Samochód z silnikiem o mocy 64 KM zapewnia prędkość maksymalną 130 km/h, a zamontowana pod samochodem bateria trakcyjna pozwala na uzyskanie zasięgu około 100 km.
Propozycją dla przedsiębiorców było Renault Kangoo Express Z.E. Pojazd będzie wprowadzony do sprzedaży na polskim rynku dopiero jesienią. W jego układzie napędowym zastosowano silnik elektryczny o mocy 44 kW. Bateria trakcyjna jest umieszczona pod samochodem i jak deklaruje producent zapewnia zasięg 160 km. Elektryczne Kangoo ma także taką samą objętość ładowni (3 - 3,5 m3) i ładowność (650 kg) jak wersja napędzana silnikiem spalinowym.
Pomimo tego, że organizowany w Manufakturze Car Show jest imprezą o charakterze lokalnym i zaangażowani są w nią łódzcy dealerzy zgromadzono bardzo ciekawą ekspozycję samochodów. Świadczy to o dużym zaangażowaniu wystawców, którzy chcieli wpisać się w ekologiczny nurt wystawy.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl