Znana z produkcji aut o sportowym zacięciu marka z Półwyspu Iberyjskiego intensywnie pracuje nad odświeżeniem i rozbudową starzejącej się oferty, wciąż opartej w dużym (zbyt dużym!) stopniu na starych i bieżących modelach Volkswagena (Alhambra, Mii) i Audi (Exeo). Częścią tej „odnowy biologicznej” są przygotowania do wprowadzenia wersji przyjaznych dla środowiska, jakie zadebiutują wraz z następnym pokoleniem konwencjonalnych Seatów. Pokazana właśnie Altea XL Electric Ecomotive oraz zaprezentowany wraz z nią, drugi już Leon TwinDrive Ecomotive sugerują, w jakim kierunku chcą w przyszłości pójść Hiszpanie.
Siedmioosobowy van spod znaku stylizowanej litery S został wyposażony w silnik o mocy 115 KM, wytwarzający solidny moment obrotowy o wartości 270 Nm. Kierowca Altei ma więc do dyspozycji dynamiczne przyspieszenie, jednak tego samego nie można powiedzieć o prędkości maksymalnej, ograniczonej elektronicznie do 135 km/h. Ma to na celu oszczędzanie energii zawartej w akumulatorach litowo-jonowych, której to i tak wystarcza na pokonanie dystansu zaledwie 135 km na jednym ładowaniu.
Teoretycznie, pełne ogniwa pozwalają więc jechać przez godzinę w trybie „ile fabryka dała”. Baterie umieszczono pod tylną kanapą, co poprawia rozkład masy, obniża środek ciężkości, a także nie ogranicza dostępnej przestrzeni pasażerskiej i bagażowej.
Aby jeszcze roztropniej obchodzić się z umiarkowanymi zasobami siły witalnej, Altea otrzymała układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania oraz dachowe ogniwa fotowoltaiczne (słoneczne), których zadaniem jest dostarczanie zasilania do układu przewietrzania wnętrza podczas postoju.
Dzięki takiemu dodatkowi, kierowca i pasażerowie wsiadają zawsze do wnętrza o optymalnej temperaturze i nie muszą zużywać cennych watogodzin z akumulatora głównego na uruchamianie i działanie energochłonnej klimatyzacji. Flota testowa elektrycznych Altei, wraz z grupą hybrydowych Leonów, trafi wkrótce w ręce instytucji państwowych w Madrycie i Katalonii, gdzie auta przejdą chrzest bojowy w warunkach zwykłej, codziennej eksploatacji i dostarczą cennych danych i wniosków przydatnych podczas przygotowywania wersji produkcyjnych. Oby Seat wyszedł na prostą i zdążył wprowadzić je na rynek w planowanych terminach!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl