Leon Verde to na razie prototyp, ale skoro już powstał, jest szansa, że doczeka się seryjnego rodzeństwa. Tym bardziej, że technologia jest gotowa i pod postacią wspomnianego krewniaka spod znaku Audi lada moment trafi na rynek. Niepozorne nadwozie skrywa 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 120 KM i 100-konną jednostkę elektryczną, połączone za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni zoptymalizowanej pod kątem napędu hybrydowego.
Najważniejszy w tego typu aucie jest oczywiście zasięg w trybie EV, bez użycia benzyny. Według producenta, kompaktowy Seat obywa się bez paliwa przez 50 km po naładowaniu akumulatora do pełna. Pojemność baterii wynosi 8,8 kWh, a dla zwiększenia jej wydajności zastosowano zaawansowany system chłodzenia, który zarządza ciepłem w taki sposób, by ogniwa pracowały zawsze w optymalnych warunkach. Gdy poziom energii spadnie do poziomu uniemożliwiającego dalszą jazdę na samych elektronach, do akcji wkraczają oktany i Leon Verde staje się klasyczną hybrydą.
Hiszpańska marka nie poprzestała jednak na przygotowaniu samochodu, lecz zadbała również o właściwą gospodarkę energetyczną na linii auto-sieć elektryczna. Samochód „dogaduje się” z infrastrukturą ładującą po podłączeniu do gniazdka i np. nie rozpoczyna napełniania akumulatora, jeżeli sieć jest w danej chwili zbyt obciążona. Proces startuje dopiero wtedy, gdy pojawi się nadwyżka energii, co w Hiszpanii oznacza jednocześnie, że płynąca do baterii elektryczność pochodzi ze źródeł odnawialnych. W ten sposób jest więc bardziej ekologicznie, a przy tym taniej. Seat może też oddawać energię do sieci w miarę możliwości i potrzeby.
To jeszcze nie wszystko. W imię optymalizacji zużycia energii i emisji dwutlenku węgla Seat Leon Verde uczy się stylu jazdy kierowców (nawet jeżeli ten sam kierujący prowadzi różnie w zależności od nastroju, np. raz spokojnie, innym razem bardziej agresywnie) i zapamiętuje ich zwyczajowe trasy. Na tej podstawie jest w stanie „przewidzieć” zapotrzebowanie na prąd i paliwo i zawczasu dobrać parametry silnika i przełożenie skrzyni biegów tak, by układ napędowy zawsze pracował pod idealnym obciążeniem. Wydaje się, że era konia mądrzejszego od jeźdźca jest już całkiem blisko...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl