Choć nazwa koncepcyjnego pojazdu przywodzi skojarzenia z sympatycznym kosmitą z pamiętnego filmu Stevena Spielberga, eT! Concept nie jest nawet w połowie tak udziwniony, jak futurystyczne wizje inżynierów i stylistów japońskich. Jest raczej typowo po niemiecku konkretny i bez trudu wpisuje się w aktualną paletę „ludowej” marki. Gdyby nie nowatorski napęd i kilka technologicznych fajerwerków, mógłby już w przyszłym roku zacząć rozwozić listy. Kto wie, może jednak zacznie?
Nikogo pewnie nie zaskoczy, że propozycja vana przyszłości dysponuje napędem elektrycznym. W tym względzie jest tak nowatorski, że aż nudny, ale ma coś, co go wyróżnia - zamiast jednego silnika, przekazującego w tradycyjny sposób moc na koła jednej z osi (czy nawet obu), eT! dostał zestaw czterech osobnych jednostek napędowych wmontowanych w piasty kół, co zdaniem twórców pozwala znacznie lepiej wykorzystać przestrzeń wewnątrz. Biorąc pod uwagę użytkowe przeznaczenie auta, takie posunięcie wydaje się nader trafione.
Stworzone we współpracy z Uniwersytetem Sztuki w Brunszwiku nadwozie skrywa więcej innowacji. Jedną z nich, i to wcale nie najbardziej zaskakującą, są elektrycznie przesuwane drzwi po stronie pasażera. Te przednie wsuwają się pod tylne, po czym odjeżdżają razem z nimi, zapewniając jednocześnie dostęp do kabiny, jak i do ładowni, bez utrudniającego życie słupka pomiędzy.
Szkoda, że dziś takie rozwiązanie możliwe są do zastosowania tylko w śmiałym prototypie, ale może dane mu będzie przetrwać i pojawić się w produkcji za kilka lat. Tylne drzwi skrzydełkowe wyglądają i działają na tym tle dość zwyczajnie, za to mają wysuwany z dachu auta daszek, chroniący przed kaprysami aury.
Ponadto - i to są istne wisienki na torcie - eT! Concept daje się prowadzić dżojstikiem z fotela pasażera (oprócz klasycznej kierownicy), żeby ewentualny listonosz nie musiał podczas roznoszenia przesyłek co chwila wysiadać i obchodzić auta dookoła, oraz, co najbardziej widowiskowe, potrafi poruszać się autonomicznie. Kierowca może wysiąść i iść pieszo od domu do domu z paczkami, a samochód, po włączeniu funkcji „Follow Me”, będzie za nim podążał jak cień.
Jest i druga opcja - van stoi zaparkowany, a kiedy pocztylion zrobi swoje, przywołuje go do siebie za pośrednictwem funkcji „Come to Me”. Wprawdzie takie nowinki nie pojawią się w seryjnych pojazdach dostawczych dziś ani jutro, ale, jak twierdzą przedstawiciele Volkswagena, o przyszłości trzeba myśleć z pewnym wyprzedzeniem. W perspektywie pięciu lat opisane tu systemy mogą stać się standardem, a w międzyczasie eT! Concept ma wszelkie zadatki na to, by spełnić rolę wprawki stylistycznej dla nowego Transportera.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl