Miejsce prezentacji wybrano nieprzypadkowo, bowiem to właśnie w Hanowerze E-Caddy będzie przez następne dwa lata poddawany wszechstronnym sprawdzianom w warunkach codziennej eksploatacji. W tym celu Volkswagen zbuduje wystawowemu egzemplarzowi rodzeństwo, choć nie ujawniono dotąd, w jakiej liczbie. Przedsięwzięcie ma na celu zebranie cennych danych dla potrzeb przyszłego rozwoju komercyjnych samochodów zasilanych energią z akumulatorów oraz popularyzację czystej, przyjaznej dla środowiska motoryzacji.
Na pokładzie zelektryfikowanego „Caddylaka” zamontowano trzy ładowarki pokładowych akumulatorów, każda o mocy 3,3 kW. W parze z tą obfitością nie idzie niestety pojemność ogniw, wystarczająca na pokonanie niespełna 110 km. Dla porównania, wytwarzany już seryjnie Ford Transit Connect dysponuje zasięgiem prawie 130 km, w sumie również nie rzucającym na kolana. W obronie Volkswagena powiedzmy, że nadal znajduje się w fazie prototypu, a więc do momentu uruchomienia ewentualnej produkcji można co nieco jeszcze poprawić.
Pomijając dostępny do pokonania dystans, E-Caddy Maxi pozostaje funkcjonalnym pojazdem dla celów miejskiej dystrybucji, np. do rozwożenia poczty lub pieczywa. Dzięki powiększonemu w stosunku do podstawowej wersji rozstawowi osi, auto oferuje 4,2 m3 przestrzeni ładunkowej, którą można wypełnić przedmiotami o masie maksymalnie 500 kg. Twórcy kompaktowego „dostawczaka” twierdzą zresztą, że tego typu samochodowi nie jest niezbędny większy zasięg, ponieważ używane obecnie odpowiedniki spalinowe rzadko pokonują dziennie więcej niż 80 km. Problem może pojawić się dopiero wtedy, gdy kierowca, powróciwszy do bazy po dniu pracy, zapomni podłączyć E-Caddy do źródła zasilania, ale nie jest to zmartwienie, które już dziś powinno spędzać komukolwiek sen z powiek.
Gdyby ktoś zamierzał podnieść argument o tylko pozornych walorach ekologicznych aut elektrycznych (w końcu energię trzeba najpierw wyprodukować, a to często wiąże się z emisją pokaźnych ilości dwutlenku węgla, tyle że z reguły z dala od centrów miast), Volkswagen ma gotową ripostę. Podczas dwuletnich testów w Hanowerze, E-Caddy będzie ładowany prądem wytworzonym wyłącznie ze źródeł odnawialnych, m. in. w elektrowniach wiatrowych. Wnioski i doświadczenia płynące z hanowerskiego przedsięwzięcia na pewno pomogą uczynić przyszłe samochody elektryczne lepiej dopasowanymi do realnych potrzeb kierowców, a pierwsze z nich mają szansę znaleźć zastosowanie już w modelu E-Up!, zapowiadanym na rok 2013.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl