Kontrakt ten został podpisany z operującym na terenie Hanoweru przewoźnikiem üstra, który eksploatuje już 63 Solarisy. Umowa będzie realizowana w latach 2013-2016 i obejmuje dostawy 26 autobusów hybrydowych „solo” (12-metrowych) i 16 przegubowych Urbino 18 Hybrid (18-metrowych). W 2013 r. dostarczonych będzie po 10 egzemplarzy Urbino 12 Hybrid i Urbino 18 Hybrid.
Kontrakt ten jest kolejnym dużym zamówieniem z rynku niemieckiego, na który Solaris dostarczył już prawie 2 tys. pojazdów.
Cieszymy się ze współpracy z Solarisem. Widzimy w nim niezawodnego i innowacyjnego partnera gwarantującego dostawy autobusów o bardzo wysokiej jakości, przy zachowaniu konkurencyjnych cen. Wysoko oceniamy elastyczność firmy, bliskie kontakty z klientem oraz zaangażowanie w działania posprzedażowe
André Neiß, Prezes Zarządu üstra
Pojazdy Solarisa wniosły pokaźny wkład w modernizację naszej floty w ostatnich latach. Jakość i niezawodność autobusów doceniają pasażerowie, jak i fachowcy, mechanicy odpowiadający za utrzymanie naszej floty. Nowo pozyskane autobusy hybrydowe są dowodem, iż Solaris nawet przy zaawansowanych technologiach potrafi szybko i z powodzeniem reagować na potrzeby klienta
Wilhelm Lindenberg, Członek Zarządu üstra
Solaris produkuje autobusy hybrydowe od 2006 r. Firma była pierwszym europejskim producentem pojazdów tego typu i oferuje obecnie, jako jedyny producent, 5 różnych modeli pojazdów hybrydowych. Pozwala to dobrać najlepsze do warunków użytkowania rozwiązanie.
Najnowszym autobusem hybrydowym Solarisa jest pojazd 12-metrowy skonstruowany we współpracy z firmą Skoda Electric. Rozpoczął on właśnie eksploatację w czeskim Pilźnie, gdzie jest wykorzystywany na liniach przebiegających przez ścisłe centrum miasta, po którym mogą poruszać się tylko pojazdy najbardziej ekologiczne.
Dzięki napędowi hybrydowemu autobus porusza się bardzo cicho i emituje do atmosfery znacznie mniej spalin. Dodatkowo może przejechać całkowicie bezemisyjnie do 10 km, bez konieczności ładowania baterii za pomocą generatora Diesla. Koncepcja hybrydowego napędu najlepiej sprawdza się w intensywnej miejskiej eksploatacji, gdzie mamy dużą liczbę przystanków i co za tym idzie niską średnią prędkość przy ogromnej liczbie przyspieszeń i hamowań
Karel Majer, dyrektor Skoda Electric
Zużycie paliwa zmniejszone o kilkadziesiąt procent jest wynikiem odzyskiwania energii wytwarzanej w czasie hamowania pojazdu.
Jest ona magazynowana w bateriach i superkondensatorach, a następnie wykorzystywana podczas jazdy. W trakcie prac nad pojazdem wiele uwagi poświęciliśmy maksymalizacji redukcji zużycia paliwa we wszystkich modułach operacyjnych
Jiří Flajtingr, szef projektu autobusów hybrydowych Skoda Electric
Przygotowania wspólnego projektu 12-metrowego, niskopodłogowego autobusu hybrydowego firmy Solaris i Skoda Electric Pilzno rozpoczęły w 2009 r. W pracach rozwojowych uczestniczyli także naukowcy z Wydziału Elektrotechniki Uniwersytetu w Pilźnie.
Od momentu rozpoczęcia produkcji autobusów hybrydowych w 2006 r. Solaris dostarczył już ponad 200 pojazdów tego typu, które są użytkowane w Belgii, Finlandii, Francji, Niemczech, Norwegii, Polsce Szwajcarii oraz na Litwie.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl