Wynika to zarówno z niższych kosztów eksploatacji związanych z zakupem paliwa (szczególnie jeśli pojazd jest używany w ruchu miejskim) oraz niższych kosztów obsługi i naprawy.
Przykładowo, hybrydowy Auris, dzięki odpowiedniej konfiguracji układu napędowego, zużywa w mieście tylko 3,7 l paliwa na 100 km. Według Toyoty jest to wynik wyraźnie niższy niż w pojazdach z silnikami Diesla o ekologicznej charakterystyce oraz około 2 l/100 km niższy w porównaniu z najbardziej ekonomicznymi pojazdami benzynowymi.
Duży odzysk energii hamowania powoduje, że 60% mocy niezbędnej do zatrzymywania pojazdu pochodzi właśnie z hybrydowego układu napędowego. Dzięki temu zmniejsza się zużycie elementów ciernych w hamulcach samochodów hybrydowych.
Dowodzą tego badania, którym poddano 214 Priusów w Europie. Wykazały one, że średni przebieg do wymiany klocków hamulcowych w tych samochodach wynosi:
Podobne wyniki zanotowano w Aurisie Hybrid.
Według danych serwisowych Toyoty Motor Poland w 2012 r. klocki hamulcowe w Toyocie Prius były wymieniane dwukrotnie rzadziej niż w Avensisie z tradycyjnym napędem spalinowym.
Dodatkowym atutem samochodów hybrydowych Toyoty, pod względem obsługi i ewentualnej naprawy, jest brak pasków klinowych napędzających osprzęt silnika (np. alternator) bo jest on zintegrowany z układem napędowym (rolę rozrusznika i alternatora pełni elektryczny silnik napędowy).
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl