O ile pierwszy, oparty na MR2, model pokazano podczas Salonu w Tokio, jego dysponujący własnym, niepowtarzalnym nadwoziem następca ujrzał światło dzienne w zupełnie innych okolicznościach - podczas 24-godzinnego wyścigu wytrzymałościowego na legendarnym niemieckim torze Nürburgring. Miejsce wybrano zresztą nieprzypadkowo, ponieważ zawarty w nazwie auta skrót rozwija się w słowa Gazoo Racing Master of Nürburgring. Choć podobnie było i za pierwszym razem, w nowym prototypie słowa te mają dodatkowe znaczenie: stanowią hołd dla Hiromu Naruse, szefa Gazoo Racing i kierowcy testowego Toyoty, który zginął w 2010 r. prowadząc testowy egzemplarz Lexusa LF A w okolicach „Zielonego Piekła”.
Pod świeżą powłoką zewnętrzną kryje się podobny jak wcześniej, choć zmodernizowany zespół napędowy, złożony z 3,5-litrowej benzynowej jednostki V6 o mocy 245 KM i silnika elektrycznego dostarczającego kolejne 50 KM. Motor spalinowy zamontowano centralnie, a efekty jego pracy trafiają do kół tylnej osi. „Serce” zasilane elektronami napędza bliższą sobie, przednią oś, czyniąc w ten sposób roadstera samochodem typu 4x4. To, w połączeniu z niebagatelną przecież mocą, bliską ideału dystrybucją masy i ciężarem własnym w granicach 1500 kg, obiecuje osiągi lepsze niż niezłe. I rzeczywiście, bowiem producent deklaruje, że SHC II pokonuje pierwsze 100 km/h od startu w ok. 6 s.
Czy atrakcyjnie stylizowane auto ma jednak szansę stać się czymś więcej niż wizytówką technicznych możliwości japońskiej firmy? Niestety, wygląda na to, że GRMN Sports Hybrid Concept II to tylko kolejna wprawka designersko-technologiczna, bez widoków na produkcję seryjną. Jak enigmatycznie określa to Toyota, koncepcyjny pojazd stanowi „kolejny krok na drodze do hybrydyzacji samochodów wyścigowych i sportowych”. Czas wziąć się za konkrety, bo konkurencyjna Honda w międzyczasie nie próżnuje i właśnie przygotowała wzmocnione CR-Z w wersji Mugen. Na razie prototypowe, ale gotowe do wjazdu na rynek w każdej chwili, o ile znajdą się chętni. Stawiamy dolary przeciwko orzechom, że ustawiałyby się po nią kolejki, dlatego gorąco dopingujemy Toyotę, by przestała się biernie przyglądać poczynaniom rywali i wzięła ostro do pracy. Czekamy na solidne efekty!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl